[ad_1]

به گزارش مرآت، محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه ستاد قنوات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرح‌های لایروبی، بهسازی و مرمت قنوات استان سمنان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جهش چندین برابری اعتبارات قنوات نسبت به سال های گذشته که نیازمند امکانات بیشتر در جهت تحقق عملیات مرمت و بازسازی قنوات استان بود جای بسی تشکر است که مدیریت آب و خاک سازمان و شهرستان‌های تابعه با همان  امکانات قبلی توانسته‌اند این مهم را تا کنون به سرانجام برسانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در جذب اعتبارات قنوات نباید کیفیت انجام کار مورد غفلت قرار بگیرد و فدای کمیت شود تصریح کرد: در به‌کار گیری ناظر و انجام درست و فنی بایددقت نظر بیش از پیش داشته باشیم.

قاسمی افزود: در این راستا تدابیر لازم جهت ارزیابی دقیق تر نیازهای واقعی بهره برداران  باید به عنوان اولویت انجام کار لحاظ شود تا در شناسائی و اولویت بندی قنوات دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از اعتبارات پروژه‌ بازسازی و مرمت قنوات استان سمنان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان بوده است افزود: در این سفر ۱۴۰ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال اعتبار به صورت نقدی برای این مهم تخصیص یافت که تا کنون ۳۸ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال ان جذب شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با توجه به اینکه زمان ابلاغ و تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان سمنان بهمن‌ماه ۱۴۰۰ بوده است؛ پیش‌بینی‌ می‌شود که تمامی این اعتبارات تا پایان امسال جذب شود.

قاسمی از اختصاص ۹۲ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مرمت و بهسازی قنوات استان سمنان به صورت اسناد خزانه از محل کمک‌های جاری فنی و اعتباری به سازمان جهاد کشاورزی این استان خبر داد و افزود: تا کنون ۳۳ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال از این میزان اعتبار جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۷۹ میلیارد ریال نیز اعتبار به صورت اسناد خزانه از محل اعتبارات تأمین آب کشاورزی اضطراری مقابله با اثرات خشکسالی برای اجرای طرح‌های مرمت و بهسازی قنوات استان سمنان تخصیص یافته است تصریح کرد: تا کنون ۷۵ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال آن معادل ۹۵ درصد از این اعتبارات جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات جاری استانی برای اجرای طرح‌های مربوط به مرمت و بهسازی قنوات استان سمنان تخصیص یافته است که ۹ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال آن جذب شده است.

قاسمی با اشاره به کاهش شدید بارندگی در استان سمنان از ابتدای سال آبی جدید تا کنون و وضعیت بحرانی تأمین آب در این استان، ابراز امیدواری کرد تا با اجرای طرح‌های این‌چنینی، بخشی از مشکل تأمین آب با کیفیت در بخش کشاورزی استان سمنان رفع شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: