[ad_1]

با پیگیری های معاون استاندار سمنان محقق می شود؛

به گزارش مرآت؛ محمد رضا صادقی سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ۱۲ شهریورماه در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ااظهار داشت: فعالیت های جهاددانشگاهی استان در انجام مطالعات ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر توسط جهاددانشگاهی استان سمنان مطلوب و رضایت بخش است و این نشان از تجربه بالا و تراز علمی بالای این نهاد انقلابی است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در استان سمنان برنامه‌ ها و طرح‌های فناورانه و دانش بنیان بسیار خوبی را در دست اجرا دارد تصریح کرد: برخی از این طرح ها در مرحله نهایی هستند، از جمله آنها راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دام سبک و به نژاد دام در منطقه دربند شهرستان مهدیشهر است.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به رشد قابل توجه طرح مطالعاتی پروژه ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر که توسط جهاددانشگاهی استان انجام می شود، اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز مرکز به‌نژاد دامی خریداری و تهیه شده و این مرکز در آینده نزدیک افتتاح می شود.

صادقی به ضرورت توجه به بحث ذخیره ژنتیکی دام سبک و سنگین در استان سمنان اشاره کرد و گفت: پیگیری و کمک می کنیم ان شاءالله از تجربیات و دانش علمی جهاددانشگاهی در حوزه اصلاح نژاد دام سنگین مانند گاو و شتر نیز در استان سمنان  استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه پایه در مرکز اصلاح نژاد دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: در جهت راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دام سنگین ان شاءالله کمک خواهیم کرد آزمایشگاه مرجع نیز در مرکز اصلاح نژاد دام جهاددانشگاهی استان توسعه و تجهیز شود و در کنار آزمایشگاه پایه، خدمات آزمایشگاه مرجع نیز ارائه شود.

صادقی با ابراز خرسندی از روند مطالعات این طرح ملی گفت: گام اول را جهاددانشگاهی استان به خوبی برداشته و مسوولان اجرایی طرح نیز باید همکاری بیشتری در طرح داشته باشند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: