[ad_1]

به گزارش خبرنگار مرآت، محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان‌سمنان صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سمنان جزو سه استان برتر کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج است، گفت: با توجه به استاندارد فعالیت سازمان مردم نهاد به ازای هر هفت هزارنفر، استان در رتبه نخست کشور در این شاخص قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۸ اماکن ورزشی استان سمنان اضافه کرد: ۱۰۸ مکان ورزشی سرپوشیده شهری، ۴۹ مکان ورزشی روباز شهری، ۴۳ مکان ورزشی سرپوشیده روستایی و ۲۸ مکان ورزشی روباز روستایی در استان فعالیت می کنند.

علوی همچنین تصریح کرد: ۵۰ هیات ورزشی استانی، ۶۳۰ باشگاه خصوصی در استان فعال است و تاکنون ۸۵ جشنواره فرهنگی ورزشی در بخش روستایی برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان‌سمنان، برپایی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ها و استان با محوریت توسعه اشتغال،کارآفرینی و اوقات فراغت، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و تجلیل از ۲۲ خانواده شهدای ورزشکار استان، انجام ۳۶ سفر درون استانی از جمله فعالیت های فرهنگی این اداره عنوان کرد.

علوی با اشاره به رشد ورزش بانوان استان سمنان، اظهار کرد: حضور و مقام آوری ورزشکاران در مسابقات در رشته های مختلف ورزشی طی سال گذشته قابل توجه است.

وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهور، بیان کرد: ۱۶ مصوبه از محل اعتبارات ملی و استانی به تصویب رسید که تا ۲ ماه آینده این مصوبات اجرایی، بهره برداری می شود.

به گقته مدیرکل ورزش و جوانان استان، تکمیل استادیوم ۱۵ هزارنفری شاهرود، تکمیل سالن ورزشی ویژه جانبازان معلولین، احداث سالن سه هزارنفری و چمن مصنوعی شهرستان دامغان از اجمله مصوبات سفر رئیس جمهور است.

علوی با اشاره به به افتتاح ۶ طرح ورزشی در هفته دولت اظهار کرد: زمین های چمن مصنوعی و سالن ورزشی کلاته اسد در میامی با اعتبار ۲۲۰ میلیاردریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه سرانه ورزش در استان سمنان ۷۳ سانتی متر مربع است،گفت: با افتتاح و بهره برداری طرح های مختلف تاپایان امسال به ۸۵ سانتی متر مربع افزایش می یابد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: