[ad_1]

به گزارش مرآت، کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۲۷۰ میلیارد ریال صرف توسعه فضای بهداشتی و درمانی شهرستان‌های تابعه دانشگاه، برای ارتقای خدمت رسانی در حوزه سلامت شد، ابراز کرد: سلامت و ارتقای بهداشت عمومی از اولویت‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۴ هزار و ۲۵۸ نفر در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان بستری شدند همچنین در این مرکز هشت هزار و ۳۵۵ عمل جراحی و چهار مورد زایمان صورت گرفت ۳۷ هزار نفر در اورژانس پذیرش شدند، افزود: افتتاح بخش سی تی آنژیوگرافی، کلینیک تنفسی و پرونکوسکوپی از جمله دیگر اقدامات بهداشت و درمان در بیمارستان کوثر سمنان بوده است.

ارتقای بیمارستان ولایت دامغان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در دوران دولت سیزدهم ۱۷۳ هزار مورد مراجعه به بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار، صورت گرفته است، گفت: در این بیمارستان سه هزار و ۲۴۷ عمل جراحی، هفت هزار و ۷۴۴ مورد بستری بیماران، ۸۲۶ مورد زایمان و راه اندازی کلینیک دیابت و فشار خون و همچنین تالاسمی در دولت سیزدهم رقم خورده است.

قدس با بیان اینکه در دوران دولت سیزدهم ۲۹ هزار ویزیت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدی شهر صورت گرفته است، تاکید کرد: این مرکز ۲۶ هزار و ۶۰۰ مورد مشاوره، روانشناسی، تغذیه و… و دو هزار و ۸۱۹ مورد عملیات اورژانسی نیز انجام شده و همچنین کلنگ زنی خانه بهداشت کمرود و افتتاح کانکس خدمات بهداشتی جاشلوبار و تجهیز مراکز بهداشتی نیز صورت گرفته است.

وی درباره بیمارستان ولایت شهرستان دامغان نیز گفت: در یک سال اخیر یعنی بازه زمانی شهریورماه سال قبل تا اول شهریورماه سال جاری هفت هزار و ۹۷۵ مورد بستری و دو هزار و ۴۳۲ مورد عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است همچنین در این بازه زمانی ۱۱۴ هزار و ۵۹۹ مورد مراجعه به کلینیک در دامغان ثبت شده است.

افزایش فضاهای بهداشتی و درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از تجهیز اورژانس بیمارستان دامغان خبر داد و افزود: در یک سال اخیر شاهد آغاز به کار متخصص مغز و اعصاب و همچنین افزایش ده تخت بیمارستانی و سه تخت شیمی درمانی در بیمارستان ولایت دامغان بودیم که با هدف ارتقای خدمت رسانی به مردم صورت گرفته است.

قدس با بیان اینکه انتقال بیمارستان ۱۵ خرداد شهرستان مهدی‌شهر و افتتاح بخش‌های آی سی یو و سی سی یو در کنار بخش آندوسکوپی از جمله اقدامات دولت سیزدهم در این شهرستان بوده است، بیان کرد: یک هزار و ۱۰۵ نفر در یک سال اخیر در بیمارستان ۱۵ خرداد مهدی‌شهر بستری شدند و ۹۵ مورد زایمان نیز در این مکان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم فضای فیزیکی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به میزان دو هزار و ۵۰۰ متر مربع افزایش یافته است، گفت: چهار هزار و ۶۰۰ مترمربع به فضاهای بهداشت دانشگاه افزوده شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: