[ad_1]

به گزارش مرآت؛ مهدی رجبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: دعوتنامه مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت  برای انجام ادامه روند اداری به تمام افراد واجد شرایط دریافت مسکن در طرح اقدام ملی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: ۱۱ هزار و ۱۹۵ نفر بعد از ارسال پیامک نسبت به تشکیل پرونده اقدام کردند که از این تعداد پنج هزار و ۷۲۴ نفر افتتاح حساب نزد بانک انجام دادند.

وی ادامه داد: آورده اولیه برای ساخت مسکن ملی طرح اقدام ملی ۴۰۰ میلیون ریال است که اکنون ۲‌هزار و ۸۲۶ نفر در ۶ شهرستان استان با مراجعه به بانک آورده اولیه را پرداخت کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: نداشتن تمکن مالی از جمله عوامل استقبال کم متقاضیان برای پرداخت اولیه  هزینه لازم برای طرح اقدام ملی مسکن است.

رجبی افزود: متقاضیان واجد شرایط مسکن می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی https://saman.mrud.ir/ مراجعه کنند.

وی تصریح کرد:  نداشتن سند مالکیت، استفاده نکردن از تسهیلات مسکن بانک مسکن، سابقه سکونت حداقل پنج‌سال در محل ثبت درخواست مسکن در طرح اقدام ملی مسکن، از جمله شرایط لازم برای ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن است.

وی یادآور شد: افرادی که از یکم فروردین سال ۱۳۸۴ تا کنون سند خانه به نام خود ندارند می‌توانند متقاضی خانه در طرح اقدام ملی مسکن باشند.

رجبی با اشاره به قانون حمایت از جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: افرادی که فرزند سوم و یا بیشتر آنها از بیست و چهارم آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده است می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی درخواست ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن، ثبت کنند.

وی بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای سمنان و دامغان برای ساخت خانه در قالب به دلیل تعداد بالای متقاضیان با مشکل زمین مواجه است، و به شکل انبوه‌سازی دنبال می‌شود، اما در دیگر شهرهای استان سمنان این امکان وجود دارد زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن واگذار شود تا به صورت سه تا چهار طبقه خودشان بسازند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اظهار داشت:  ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ۱۲ شهر تحت پوشش این اداره‌کل دنبال می‌شود.

گفتنی است، براساس برنامه‌ریزی ‌های انجام شده طی چهار سال باید ۱۹ هزار و ۹۹ واحد مسکونی در استان سمنان در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته شود.

۶ شهرستان سمنان، مهدیشهر، سرخه، گرمسار، آرادان و دامغان تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان است.

ایرنا

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: