[ad_1]

به گزارش مرآت،حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در حاشیه بازدید از چند کتابخانه در سمنان خواستار توجه و رسیدگی به وضعیت کتابخانه‌های شهرها و روستاهای استان شد و بیان داشت: ‬علی رغم تمام ابزارهای نوین، هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد لذا باید ترویج کتابخوانی بین جوانان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کتابخانه نماد توسعه فرهنگی هر منطقه است، ابراز کرد: علم با تمام ارزش‌های ذاتی که دارد اگر انتقال نیابد، ارزشی نخواهد داشت لذا باید توجه داشت که نیاز به ترویج کتابخوانی این روزها بیش از هر زمان احساس می‌شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت کتابخوانی و کتاب نویسی، گفت: کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت و نگهداری از اندیشه‌ها و علم دانشمندان محسوب می‌شود.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز به فعالیت‌های کتابخوانی توسط این اداره کل در دوران کرونا به خصوص در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های وسیعی برای اقشار مختلف مردم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه دیده شده است.

وی افزود: تلاش داریم تا سهم به سزایی در افزایش دانش و آگاهی مردم از طریق سوق به سمت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: