[ad_1]

به گزارش مرآت، ستاد مقابله با کرونای وزارت کشور با توجه به آمارهای دریافتی از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، آخرین رنگ بندی کرونایی مرداد ماه سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد که بر طبق آن، شهرستان‌های دامغان، مهدی شهر و سرخه در وضعیت قرمز یا همان وضعیت وخیم قرار گرفتند.

این شهرستان‌ها هفته گذشته در وضعیت نارنجی قرار داشتند و این نشان می‌دهد که شیوع و ابتلای کرونا در شهرستان‌های مذکور، بر حسب اطلاعات و داده‌های شبکه‌های بهداشتی و درمانی، افزایش یافته است.

در رنگ بندی جدید میامی همچنان در وضعیت زرد است و گرمسار نیز شرایط مشابه این شهرستان دارد و مابقی شهرستان‌های استان شامل شاهرود، آرادان، سمنان در شرایط نارنجی یا هشدار جدی قرار دارند و می‌بایست رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کنار اعمال محدودیت‌ها در این شهرستان‌ها لحاظ شود.

نزدیک به ۱۰ درصد از مردم استان سمنان هنوز حتی یک دز واکسن کرونا را نیز دریافت نکرده‌اند و این آمار در دز سوم ۴۰ درصد است که نشان می‌دهد یکی از عوامل بازگشت شیوع ویروس کرونا در پیک هفتم، بی توجهی به واکسیناسیون از سوی مردم و عادی انگاری وضعیت است.

البته برخی مردم نیز اعتقاد دارند که عدم وارد شدن واکسن‌هایی مانند آستارازنکا نیز سبب شده تا برخی از واکسیناسیون استقبال نکنند.

در ۲۴ ساعت منتهی به شب گذشته تعداد مراجعان مشکوک به کرونا در تمام استان سمنان ۳۳۳ نفر بوده است همچنین ۶۷ مبتلای جدید به بیماری کرونا در این استان به ثبت رسیده و ۵۷ نفر نیز قرنطینه خانگی شدند و نیازی به بستری شدن شأن در بیمارستان‌ها نبود.

در ۲۴ ساعت گذشته ده نفر به تعداد بستری‌های کرونایی استان سمنان افزوده شده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است که نشان می‌دهد خطر کرونا همچنین پای برجا است. گفتنی است هم اکنون ۲۱ نفر مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

مثلث طلایی رهایی از کرونا شامل رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل ماسک، فاصله گذاری و ضدعفونی کردن دست‌ها و همچنین واکسیناسیون به خصوص تکمیل سه دز و دز یادآور مهمترین توصیه مسئولان بهداشت و درمان به مردم استان سمنان در کنار عدم عادی انگاری است.

مراکز واکسیناسیون و خانه‌های بهداشت شهری و روستایی آماده پذیرش مردم و تزریق واکسن‌های کرونا هستند اما آمارها نشان می‌دهد که استقبال مردم از واکسن کاهش چشم گیری یافته است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: