[ad_1]

به گزارش مرآت، حسین شیبانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: اکنون روند مراجعه موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا به نسبت ۲ هفته گذشته به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه ثابت مانده است.

وی ثابت شدن روند مراجعه مبتلایان را قابل اعتماد ندانست و ابراز داشت: هم اکنون ۳۹ بیمار کووید-۱۹ در بخش‌های عادی و ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند.

شیبانی در خصوص وضعیت واکسیناسیون جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: وضعیت واکسیناسیون نوبت اول و دوم به نسبت خوب است اما نوبت‌های سوم و به ویژه چهارم راضی کننده نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در حال حاضر همه نوع واکسن در مراکز درمانی و تجمیعی وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به آمادگی کامل مراکز تزریق واکسن در شهرستان‌های شاهرود و میامی مردم از این فرصت استفاده کنند و نوبت های تزریق واکسن خود را کامل نمایند.

وی تزریق دُز یادآور پس از طی شدن ۶ ماه از آخرین تزریق را ضروری خواند و افزود: افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین دُز واکسن آنها می‌گذرد به مانند کسی می‌ماند که تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکرده است.

شیبانی با بیان اینکه تکمیل دوره‌های واکسیناسیون ضروری است، ابراز داشت: استفاده از ماسک موثر به طوری‌که زیر بینی و چانه قرار نگیرد و همچنین پرهیز از حضور در تجمعات غیر ضروری مورد تأکید است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: