[ad_1]

به گزارش خبرنگار مرآت، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۳۰ماه اخیر ۳۰۰ شهید از جامعه پزشکی تقدیم نظام شد، گفت: هر ماه ۱۰ نفر از کادر پزشکی به علت حفظ سلامتی مردم جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اضافه شدن ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به فضای آموزشی دانشگاه در یک سال اخیر، بیان کرد: طی این مدت ۲۰ پروژه در حوزه بهداشت و ۲۱ پروژه در حوزه درمان احداث و بهره برداری شد.

قدس همچنین تصریح کرد: در یک سال اخیر تجهیزات پزشکی حدودا ۶۰ میلیاردتومانی به بیمارستانها تحویل شد که مهمترین آن سیتی آنژیوگرافی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان رشته های جراحی عمومی، مهندسی بافت و پروتز دندان را از رشته های جدید در علوم پزشکی استان برشمرد.

قدس با اشاره به راه اندازی قرارگاه جوانی جمعیت، اظهار کرد: وضعیت از نظر جمعیت بسیار بحرانی است که اکر عقب بیوفتیم به سختی میتوانیم برگردیم که باید در بحث افزایش جمعیت اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد.

وی درخصوص وضعیت تزریق واکسیناسیون در سطح استان، گفت: ۹۴ درصد دز اول، ۸۹ درصد دز دوم و ۶۴ درصد دز سوم را تزریق کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنین افزود: ۸۲ درصد از افراد بالای ۵ سال در سطح استان واکسن تزریق کرده اند.

قدس به افرادی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها میگذرد تاکید کرد که حتما دز یادآور را بزنند تا در معرض این ویروس قرار نگیرند.

وی با اشاره به مراجعه ۳۶ درصد مراجعه کننده با علائم کرونا طی هفته قبل به مراکز درمانی، گفت: ۴۰ نفر هم اکنون بستری هستند که ۱۲ نفر آنها در بخش آی سی یو تحت درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بخش VIP در برخی بیمارستانها فعال هستند، اظهارکرد: ۱۶ تخت در بیمارستان کوثر، ۸ تخت در بیمارستان امیرالمومنین، ۵ تخت در بیمارستان معتمدی ایجاد شده و مشغول به خدمات دهی هستند.

وی افزود: بخش مغز و اعصاب در بیمارستان ولایت راه اندازی و تجهیز شد که در چند ماه اخیر بسیاری از بیماران ویزیت و جراحی شده و ترخیص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از افتتاح و کلنگ زنی ۹ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی همزمان با هفته دولت در سطح استان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح ۳ خانه بهداشت در دامغان، کلنگ زنی ۲ زمین اورژانس در دامغان، کلنگ زنی ۲ خانه بهداشت در گرمسار و کلنگ زنی ستاد مرکز بهداشت در سمنان از پروژه هایی است که در هفته دولت با حضور وزیر بهداشت انجام خواهد شد.

طبق گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان؛ اورژانس شهرک صنعتی ایوانکی تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: