[ad_1]

به گزارش مرات، محمد رضا قاسمی در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه سیل مردادماه سال جاری به بخش‌های کشاورزی استان خسارات ۵۰ میلیارد تومانی وارد کرده است، ابراز کرد: عمده این خسارات در شهرستان‌های گرمسار، آرادان و همچنین سرخه رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی سرخه وارد شده است، افزود: هفت میلیارد تومان خسارت از این بین به محصولات تولیدی کشاورزی شهرستان سرخه و سه میلیارد تومان نیز به تأسیسات و زیربناهای کشاورزی مانند راه آب‌ها، راه‌های بین مزارع و… وارد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه روستای جوین و امامزاده شاه محمد زید در شهرستان سرخه کانون بیشترین خسارات وارد شده سیل مرداد ماه محسوب می‌شوند، گفت: اقدامات برای بازسازی، مرمت و بازگشایی مسیرهای انتقال آب بلافاصله با تشکیل ستاد بحران و دستورات استانداری، آغاز شد و اقدامات خوبی نیز در این زمینه رقم خورده است.

قاسمی با بیان اینکه از ۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده به کشاورزی سه شهرستان مذکور، ۱۴ میلیارد تومان در حوزه باغبانی و ۱۶ میلیارد تومان نیز در مجموعه زراعت بوده است، گفت: مجموعاً ۳۰ میلیارد تومان از این خسارات به تولیدات کشاورزی ما در شهرستان‌های گرمسار، سرخه و آرادان بوده است.

وی با بیان اینکه در این سیل تأسیسات زیربنایی جهاد کشاورزی در شهرستان‌های مذکور ۱۷ میلیارد تومان ضرر دیدند، گفت: دو نیم میلیارد تومان دام سبک و سنگین نیز در سیل مردادماه تلف و یا به دامداری‌ها خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: