[ad_1]

به گزارش مرآت، محمد حمیدی با بیان اینکه در حوزه بازسازی و نوسازی منازل مسکونی تسهیلات بسیار خوبی توسط دولت به مالکان داده می‌شود، ابراز کرد :۴۰۰ میلیون تومان در مرکز استان و ۳۰۰ میلیون تومان برای مالکان بافت فرسوده شهری داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما حفظ بافت تاریخی برای جذب گردشگر و ایمن سازی بافت فرسوده شهری است، ابراز کرد: این تسهیلات البته شرایط خوبی را هم دارد تا در بین مالکان بافت فرسوده ایجاد رغبت کند.

معاون استاندار سمنان درباره شرایط تسهیلات بافت فرسوده استان بیان کرد: در مرکز ۱۵۰ میلیون تومان آن بهره صفر درصد و ۱۵۰ میلیون تومان ۱۸ درصد و مابقی آن اوراق مشارکت خواهد بود و در شهرستان‌ها هم به همین نسبت که کمک خوبی برای مالکان خانه‌های بافت‌های فرسوده استان سمنان محسوب می‌شود.

حمیدی همچنین از برگزاری نشست مشترک بین راه و شهرسازی استان سمنان و قرارگاه امام حسن (ع) در زمینه ساخت مسکن ملی، ابراز کرد: تفاهم نامه با قرارگاه به منظور ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی انبوده سازی در طرح نهضت ملی مسکن در شهر سمنان منعقد خواهد شد.

وی افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شهرهای دیگر استان هم تا سقف پنج هزار واحد مسکونی توان ساخت دارد که در این ارتباط رایزنی‌هایی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین درباره وضعیت خیابان امام (ره) سمنان نیز بیان کرد: چشم‌انداز ما در این ارتباط پیاده راه شدن است کاربری واحدهای صنفی در این محدوده تغییر یابد چرا که می‌بایست اصنافی در این خیابان مستقر باشند که نیاز چندانی به حمل و نقل سنگین نداشته باشند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: