[ad_1]

به گزارش مرآت، محمدرضا صادقی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر به عنوان مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان است و راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دام سنگسری در راستای تامین زنجیره تحقق این راهبرد دنبال می‌شود.

وی افزود: حفاظت از این ژن و نژاد دامی و همچنین بحث آمیخته گری و معرفی یک نژاد برتر و بهتر، از ویژگی‌های طرح فناورانه و پیگیری ایجاد مرکز به‌نژاد دام سنگسری است.

وی اضافه کرد: ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر در دست مطالعه است و جهاددانشگاهی استان سمنان تا پایان شهریور فرصت ارائه طرح دارد.

صادقی افزود: دامپروری، برند سازی گوشت سنگسری، معرفی فرهنگ عشایر سنگسری، معرفی و رونق فروش صنایع دستی و ایجاد کشتارگاه‌ صنعتی از  جمله طرح‌هایی است که در اجرای طرح مهدیشهر قطب دامپروری دنبال می‌شود.

هدفگذاری افزایش ۱۰۰ درصدی واحدهای دانش‌بنیان در استان سمنان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: افزایش ۱۰۰ درصدی دانش بنیان‌ها در استان هدفگذاری شده که با توجه به ظرفیت نیروی انسانی دانش‌آموخته و نخبه در استان، این هدفگذاری  قابل تحقق است.
وی با اشاره به حضور ۷۰ هزار دانشجو، هیات علمی و فرهنگیان در استان سمنان هدفگذاری افزایش واحدهای دانش بنیان را عملیاتی عنوان کرد.

صادقی خاطر نشان کرد: از محل تبصره ۱۶ وام‌های کم‌بهره امسال طی تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری مراکز رشد ، دانشگاه سمنان و استانداری  به واحدهای دانش‌بنیان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: براساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه امضا شده ۱۰۰ میلیارد تومان وام برای توسعه دانش‌بنیان‌ها در استان سمنان درنظر گرفته شده است.

صادقی با اشاره به طرح شهید احمدی روشن، افزود:  ۴۰ طرح از منابع بودجه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات استان سمنان در زمینه‌های مختلف مانند جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و مشکل کم‌آبی برنامه ریزی شده که در این طرح پژوهشگران باید برای حل مشکل ایده بدهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: سند توسعه دانش بنیان در استان در دست تدوین است که کمک کننده در توسعه استان است.

وی یادآور شد: شتاب‌دهنده صادراتی برای محصولات دانش‌بنیان‌های استان سمنان دعوت و تفاهم‌نامه همکاری امضا شد  که این تفاهم‌نامه کمک‌کننده برای ارزآوری و صادرات کالاهای دانش‌بنیان‌ها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: میزان گردش اقتصادی دانش‌بنیان‌ها براساس برنامه کشوری باید پنج برابر شود و استان نیز با برنامه ریزی برای تحقق این راهبرد در تلاش است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: