[ad_1]

به گزارش مرآت، علی بحیرایی در جلسه رویکرد توانمندسازی خانواده‌ها در طرح توسعه محلات کم برخوردار ۲۰۲۰ به میزبانی اداره کل کمیته امداد سمنان ضمن بیان اینکه کار توانمندسازی برای ۳۲ محله کم برخوردار استان سمنان در حال اجرا است، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها توانمند سازی و کمک به تأمین اقتصاد خانواده‌ها و اقشار کم درآمد جامعه است.

وی ضمن بیان اینکه این طرح برای ۱۲ شهر استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است، افزود: چهار دستگاه اجرایی نیز در این طرح مشارکت لازم را دارند که بهزیستی، هلال احمر و بنیاد برکت از جمله آنها هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه می‌کوشیم تا طرح توانمندی در تمام ابعاد برای خانواده‌ها به اجرا درآید، ابراز داشت: شناسایی میدانی نیازمندان در ابتدای امر اجرا و سپس خدمات حمایتی برای خانواده‌های نیازمند انجام و در نهایت با شناسایی ظرفیت‌های یک محله کار توانمند سازی صورت می‌گیرد.

بحیرایی با بیان اینکه قطعاً بدون حضور خیران و نیکوکاران امور به نتیجه نمی‌رسد، ابراز داشت: در این طرح سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی نیز مشارکت دارند تا با محوریت ساکنین محلات و هم‌افزایی ظرفیت سازی دستگاه‌های اجرایی توانمند سازی به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه فعال کردن مشارکت ساکنان می‌تواند توسط گروه‌های مردمی به خوبی انجام شود، افزود: هم افزایی منابع، هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و حضور تشکل‌های مردمی و خیران سه ضلع مثلثی هستند که باعث می‌شود طرح توانمند سازی موفقیت‌آمیزتر باشد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: