[ad_1]

به گزارش خبرنگار مرآت، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه بااشاره به افتتاح ۵۶۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸۴ پروژه با اعتبار ۴۸۸ میلیاردی افتتاح شد، افزود: تعداد پروژها و اعتبارات آن نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۳۶ پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان در این هفته افتتاح خواهند شد، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ها برای ۴۴۴نفر اشتغال جدید ایجاد می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت سیزدهم است، افزود: عملیات اجرایی ۸۷ پروژه عمرانی جدید در مجموع شهرستان های استان با اعتیار یکهزار و ۵۱۷ میلیارد تومانی شروع می شود.

این مقام عالی استان همچنین تصریح کرد: در سال گذشته عملیات اجرایی ۸۴ پروژه با اعتبار ۴۰۵ میلیارد تومانی انجام شد که سالجاری تعداد و اعتبار آن افزایش داشته است.

هاشمی، سفر برخی وزرا به استان، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نخبگان، ملاقات چهره به چهره با مردم، برپایی میز خدمت، نشست خبری فرمانداران با اصحاب رسانه را از دیگر برنامه های هفته دولت عنوان کرد.

۱۴۵ طرح مصوبه سفر رئیس جمهور به استان سمنان 

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، گفت: این سفر ۱۴۵ مصوبه داشت که ۸۷۷ میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان تخصیص برای آن در نظر گرفت شد.

استاندار سمنان در ادامه بیان کرد: بعد از سفر ستاد پیگیری مصوبات تشکیل شد که ۱۵ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی و تسهیلاتی بانک ها پرداخت شد.

هاشمی با بیان اینکه پل غیر همسطح شهرک صنعتی یکی از مصوبات این سفر بود، گفت: کار اجرایی آن در حال انجام است و تا پایان شهریور ماه تکمیل خواهد شد.

۳۲ هزار و ۳۶۷ مورد درخواست های مردمی در سفر ریاست جمهوری

این مقام عالی استان با اشاره به ۳۲ هزار و ۳۶۷ مورد از درخواست های مردمی در این سفر، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۴۱ مورد مربوطه به دستگاههای اجرایی و ادارات کل بود که به آنها ارجاع داده و پاسخ نیز دریافت شد.

وی در ادامه افزود: ۱۶ هزار و ۹۵۴ مورد درخواست تسهیلات ازدواج و مسکن و درمان بود که پرداخت شده است.

استاندار سمنان با اشاره به پرداخت تسهیلات ۲۱۷ میلیارد تومانی به صورت قرض الحسنه گفت: ۶ هزار و ۴۱۶ فقره وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی توسط ۵ بانک عامل در این مدت پرداخت شده است.

هاشمی با اشاره به فعالیت کاروان خدمت در سطح استان، گفت: مسئولان در کنار مردم در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی حاضر می شوند و پاسخگوی مشکلات آنها هستند.

وی با بیان اینکه ۱۶۷ سفر در سطح استان داشته ایم، اظهار کرد: این سفرها ۱۱۷ مورد شهری و ۵۰ مورد نیز روستایی بوده که ۴۱۵ مصوبه داشته است.

استاندار سمنان همچنین تصریح کرد: قریب به ۶۷ درصد از مصوباتی که در سفرهای شهرستانی داشته ایم، محقق شده است.

روستاها نباید به مناطق خوش‌نشینی تبدیل شوند

هاشمی با اشاره به اینکه از روستاها غافل نیستیم، افزود: ضمن فراهم کردن زیرساخت هایی اعم از برق و گاز و آب  مکلف به ایجاد اشتغال در روستاها هم هستیم.

این مقام عالی استان با تاکید بر اینکه نباید روستاها را به خوش نشینی تبدیل کنیم، گفت: ماندن و زندگی کردن روستایی ها در روستاها اهمیت دارد که به همین منظور اعتبار دهیاری ها را ۶۳ درصد افزایش داده ایم.

وی با اشاره به اینکه  ۴۱ روستای فاقد دهیاری، دارای دهیاری شدند،  بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در اختیار روستاییان قرار گرفت.

۴۶واحد صنعتی ۱۰۰درصد راکد استان سمنان مجدد راه اندازی شد

هاشمی با بیان اینکه روند مطلوب اقدامات ستاد احیای واحدهای راکد در راستای بازگرداندن واحدهای ۱۰۰ درصد راکد استان به منظور تقویت تولید و اشتغال، با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد، گفت: یک‌ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی در ۱۹ شهرک صنعتی استان وجود دارد که از این‌تعداد ۱۴۸ واحد در سال گذشته راکد بود.

وی همچنین تصریح کرد: با راه اندازی ستاد احیای واحدهای راکد استان، ۴۶واحد صنعتی ۱۰۰درصد راکد استان مجدد راه اندازی و برای یک هزار و ۳۰۰ خانوار از طریق ایجاد فرصت شغلی، نشاط اجتماعی ایجاد شد.

این مقام عالی استان سمنان از راه اندازی مجدد ۶ واحد صنعتی دیگر تا پایان شهریور به چرخه تولید خبر داد.

مدارس و دانشگاهها با رعایت پروتکل ها بازگشایی می شوند

هاشمی با اشاره به وضعیت کرونا در سطح استان، گفت: طی هفته گذشته ۲ هزار و ۷۶۶ نفر به بیمارستان های استان مراجعه داشتیم که از این تعداد تست کرونا ۶۵۳ نفر مثبت بود.

وی ادامه داد: ۵۴۶ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۰۷ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۳ نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

استاندار سمنان درخصوص میزان تزریق واکسن کرونا در استان اظهار کرد: در بحث واکسیناسیون در استان سمنان تاکنون، ۹۴.۹ درصد دُز اول، ۸۹.۲ درصد دُز دوم و ۵۶ درصد دُز سوم را دریافت کردند.

هاشمی با اشاره به اینکه سلامت دانش آموزان و دانشجویان بسیار حائز اهمیت است، افزود: مدارس و دانشگاهها با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومانی مطالبات کشاورزان 

وی با بیان اینکه ۶۳ هزار و ۷۴۵ تن گندم در سطح استان خریداری شده است، گفت: این میزان از گندم با ۷۳۶ میلیارد تومان خریداری شد که ۶۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان تاکنون پرداخت شده است.

به گفته استاندار سمنان، بیشترین میزان خریداری گندم از شهرستان میامی با ۳۱ هزار تن و ۱۱ هزار تن از گرمسار بوده است.

بیش از ۲هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ جلسه با حضور ریاست جمهوری درخصوص مسکن داشته ایم، گفت:تامین زمنی با پیگیری های معاونت عمرانی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۳۶ هکتار زمین برای ۴ سال در نظر گرفته شده است، بیان کرد: هزار و ۲۲ هکتار زمین آماده شده و در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۱۴۸ نفر برای مکسن ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد فقط ۲۴ هزار و ۲۶۸ نفر واجد شرایط بودند که ۱۸ هزار و ۶۵۱ متقاضی تشکیل پرونده داده و ۵ هزار و ۲۳۴ نفر وجه پرداخت کرده اند.

این مقام عالی استان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۵۹ واحد در حال ساخت است، اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۱۸ واحد نیز پروانه ساخت گرفته اند که کار عملیاتی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: به پیمانکاران تاکید شده تا از مصالحی استفاده کنند که در داخل استان ساخته می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: