[ad_1]

به گزارش مرآت؛ محسن خداداد زاده رییس اداره تعاون روستایی میامی اظهار داشت: گندم خریداری شده از کشاورزان در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت که این مهم نشان از اعتماد گندمکاران و تلاش مجموعه شبکه تعاون روستایی شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۱۳هزار و ۳۴۴ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مدت مشابه سال گذشته از کشاورزان میامی خریداری و در سیلوهای تعاون روستایی این شهرستان ذخیره‌سازی شده‌ بود، ابراز داشت: این محصول از سوی پنج شرکت تعاونی روستایی خریداری و ذخیره‌سازی شد.

رییس اداره تعاون روستایی میامی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان که توسط مراکز خرید شبکه تحت پوشش اداره تعاون روستایی در حال انجام بود در مراکز خرید کالپوش در شهر رضوان و روستای نردین نیز پایان یافت.

به گفته وی، امسال میزان تحویل گندم در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲ برابری داشت.

خدادادزاده با اشاره به اینکه تحویل ۲ برابری گندم در منطقه فرومد بیشتر از دیگر مراکز بود، اظهار داشت: قبل از شروع برداشت با برنامه‌ریزی و هماهنگی اداره تعاون روستایی و مرکز جهاد کشاورزی فرومد و با کنترل مبادی خروجی، ارتباط و ترغیب کشاورزان به تحویل محصول، حجم عملیات خرید را به رشد ۲ برابری رساند.

وی ادامه داد: در بخش کالپوش نیز در تحویل و ذخیره محصول گندم شاهد رشد مناسبی بودیم که نشانه همراهی و هماهنگی جهادکشاورزی شهرستان با اداره تعاون روستایی، اتحادیه و مراکز خرید همچنین افزایش عملکرد مزارع، کوتاهی دست دلالان در بخش مرکزی و کالپوش است.

رییس اداره تعاون روستایی میامی با بیان اینکه گندم جذب و ذخیره شده در انبارهای مراکز خرید شبکه تعاونی روستایی با مجوزهای صادر شده توسط اداره غله به مراکز تحویل ارسال شد، تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی قبلی اداره شهرستان و برابر دستورالعمل‌ها و مصوبات گرفته شده تاکنون مقدار یکهزار و ۲۰۰ تُن جو از طریق دامدارکارت از کشاورزان خریداری و تحویل دامداران شهرستان شد.

خدادادزاده با اشاره به اینکه ۶۰ تن جو خوراک دام نیز امسال به دامداران از منابع مالی داخلی اتحادیه تحویل شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران سرحدات شد، افزود: ۲۵۰ تُن یونجه نیز توسط شبکه تعاون روستایی از طریق  دامدارکارت به دامداران منطقه کلاته‌های شرقی تحویل شد.

پنج مرکز خرید تضمینی شرکت تعاونی روستایی میامی، ری آباد، کالپوش، فرومد و تولید نردین در سطح شهرستان فعالیت دارند.
شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

ایرنا

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: