به گزارش مرآت؛ کوروش حصیرباف نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۶ فقر زیرساخت‌های گردشگری این ۲ شهر باید برطرف می شد، اما تاکنون حتی یک طرح کاربردی در آن اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی مرکز شهر سمنان از مطالبات اصلی مردم است افزود: این مجموعه تاریخی زیر نظر اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان است و بر اساس دستور رئیس جمهوری تاکنون باید از زیر نظر این اداره خارج می‌شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها گفت: با وجود تاکید رئیس جمهوری در سال گذشته مبنی فوریت یک ماهه، اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

حصیرباف با اشاره به نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از ارائه نامه‌ای به وی برای رفع مشکلات گردشگری استان سمنان خبر داد.

وی افزود: از مدت‌ها پیش تعیین تکلیف طرح یادمان شهرستان سرخه و واگذاری آن به بخش خصوصی در حال پیگیری است.

حصیرباف ادامه داد: همچنین صدور مجوز واگذاری بازارچه صنایع دستی سمنان به منظور واگذاری به بخش خصوصی از دیگر درخواست‌های مطرح شده بود.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها گفت: مجموعه چشمه علی دامغان از طرح صندوق احیاء بناهای تاریخی است و لازم است که در خصوص واگذاری آن به بخش خصوصی اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

نوشته زیرساخت‌های گردشگری شهمیرزاد و بسطام نیازمند توجه ویژه وزیر میراث فرهنگی است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: