به گزارش مرآت، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از افتتاح چهار پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار در هفته دولت خبر داد.

وی گفت: این جهار پروژه در بخش‌های بیابان‌زدایی و آبخیزداری و در راستای سیاست‌ها و اهداف سازمان منابع طبیعی با اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار اظهار کرد: با هدف حفظ خاک و افزایش پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گرد و غبار در بخش بیابان دو پروژه نهال‌کاری با سطح ۱۸۷ هکتار با گونه‌های تاغ وآتریپلکس و قره داغ در منطقه غرب کهک و بادشکن غیرزنده به طول ۷۰ کیلومتر با ساقه نی و کلش برنج در منطقه ایستگاه کویر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اجرا شد.

شاه‌حسینی افزود: در راستای مدیریت حوزه‌های آبخیز و نیل به اهداف آبخیزداری مانند کنترل سیل، اخذ رسوب، تقویت آب‌های زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی و … دو پروژه احداث بند سنگ و ملات با حجم یک‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب و مرمت بند خاکی با حجم سه هزار و ۵۵۰ مترمکعب در حوزه آبخیز چنداب جمعاً به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌های سبب اشتغال بیش از ۲۵ نفر نیروی انسانی در شهرستان گرمسار در طول مدت اجرای این پروژه شده است.

انتهای پیام/

نوشته افتتاح ۴ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری به مناسبت هفته دولت در گرمسار اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: