به گزارش مرآت؛ محمد باقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ابراز داشت: از زمان برداشت تا کنون ۶۳  هزار و ۵۶۲ تن گندم از کشاورزان نقاط مختلف استان سمنان خرید تضمینی شد.
وی ادامه داد: ارزش ریالی ۶۳ هزار و ۵۶۲ تن گندم خریداری شده در استان سمنان هفت هزار  و ۳۴۳ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال است و اکنون ۶ هزار و ۵۹۰ میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال از مطالبه گندمکاران استان سمنان پرداخت شد.
وی اضافه کرد که این مقدار خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان انجام شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد:  در زمان اوج برداشت گندم ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان فعال بود و اکنون نیز برخی مراکز برای خرید در شرق استان سمنان فعال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به ادامه خرید تضمینی گندم، گفت: امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سمنان تا پایان برداشت ادامه دارد، افزود که بیشترین خرید تضمینی گندم مربوط به کالپوش در شهرستان میامی است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت:  ۳۱ هزار و ۵۹۹ تن گندم از کشاورزان شهرستان میامی از طریق مراکز خرید فعال، خرید تضمینی شده است.

به گزارش ایرنا، امسال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید با قیمت تضمینی ۱۰۵ هزار ریال خریداری می‌شود که با توجه به کیفیت گندم متوسط قیمت هر کیلوگرم گندم به بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش پیدا می‌کند.

۳۲ هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته است.

انتهای پیام/

نوشته ۹۰ درصد مطالبات گندمکاران استان سمنان پرداخت شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: