به گزارش مرآت، مجتبی نورمحمدی با اشاره به اجرای  روز پنجشنبه طرح حذف ناهنجاری های اجتماعی و رفتاری جوانان و نوجوانان در دامغان گفت: این طرح با حضور دانش آموزان و خانواده های آنان توسط موسسه رحیق تسنیم دامغان برگزار شد.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه  طرح حذف ناهنجاری های اجتماعی و رفتاری جوانان و نوجوانان در دامغان  از اول خردادماه  تا ۱۵ مردادماه  برگزار شد افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند همگرایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی متولی در این حوزه است و همکاری بیشتر نهادهای مردمی، فضای مجازی و فعالان شبکه‌های اجتماعی، مسیر توجه به چالش های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها را هموار می‌کند.

وی تصریح کرد: دراین طرح استاد روانشناس چگونگی حذف ناهنجاری های اجتماعی و روفتاری در جوانان و نوجوانان برای شرکت کنندگان تبیین کردند.

نورمحمدی با اشاره به اینکه امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت کودکان و نوجوانان را با خطر مواجه ساخته است اظهارداشت: رعایت برنامه های اسلامی، احکام الهی و امور دینی در خانواده ها موجب تشکیل جامعه سالم و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد زیرا اجتماع سالم از خانواده های سالم تشکیل می شود.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان آموزش را مهم‌ترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: باید مقوله آموزش و فرهنگسازی برای ساماندهی معضلات اجتماعی را گسترش دهیم.

وی  تصریح کرد: آموزش در دوران نوجوانی در ذهن فرد ماندگار است و به راحتی از ذهن پاک نمی‌شود.

نورمحمدی، استفاده از ظرفیت سمن‌ها و نهادهای مردمی را امری موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کردوافزود: باید مردم را از طریق تشکل‌های مردم نهاد به سمت فعالیت‌های اجتماعی هدایت کرد.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  با اشاره به اینکه  استفاده از آموزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی امری مفید و موثر است اظهارداشت: توجه به آموزش‌های مستمر و پی در پی برای اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان می‌تواند خطرات ناشی از کاهش آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نوشته طرح حذف ناهنجاری های اجتماعی و رفتاری در دامغان اجرا شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: