علی تشنه دل مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در گفتگو با مرآت گفت: طی یکسال گذشته و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، ۶۵ واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، احیا و به عرصه تولید و اشتغال بازگشتند.

وی با اشاره به سیاست های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در تحقق شعار سال و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: اولویت های اصلی اداره کل بر محورهای تاکید بر ساخت داخل و پشتیبانی و مانع زدایی در واحدهای تولیدی استان بمنظور تحقق رونق و جهش تولید ، اجرای طرح های نیمه تمام ، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است که باید بر اجرای هر چه مطلوب تر این سیاست ها هم فکری و همکاری از سوی سایر دستگاه های اجرایی واقتصادی استان صورت پذیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: راه اندازی طرح های مهم و نیمه تمام یکی دیگر از اولویت های کاری این اداره کل می باشد و با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری در راه اندازی طرح های نیمه تمام ، در این راستا ، طی یکسال گذشته، ۲۷۴ طرح سرمایه گذاری نیمه تمام با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در استان راه اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شدند و زمینه اشتغال ۴۳۰۰ نفر را فراهم نموده اند.

تشنه دل ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این مدت توسط اداره کل صمت پیگیری شده است بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع پیش روی تولید بوده است که در اینخصوص طی این مدت با برگزاری ۷۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، پرونده ۲۴۲ واحد تولیدی مشکل دار مورد بررسی و در جهت رفع موانع موجود تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با استفاده از ظرفیت مرکز فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان و همکاری دستگاه های عضو کارگروه و مدیریت استاندار جهادی و میدانی استان مهندس هاشمی با برگزاری جلسات مستمر در راستای پیشگیری از تعطیلی فعالیت بنگاه های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح های سرمایه گذاری اقدام می کند.

انتهای پیام/

نوشته احیا ۶۵ واحد تولیدی راکد استان سمنان در دولت سیزدهم / راه اندازی ۲۷۴ طرح سرمایه گذاری نیمه تمام اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: