به گزارش مرآت؛ سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن اجتماعات مرکز کسب و کار شهرک صنعتی این شهر بیان کرد: واحدهای صنایع کوچک و متوسط در حوزه توسعه اشتغال، صنعت، صادرات غیرنفتی و ایجاد درآمد، نقش تاثیرگذاری دارند.

وی افزود: ظرفیت حوزه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی با توجه به صنایع کوچک می تواند در سطح روستاها به تولید ثروت بینجامد.

استاندار سمنان گفت: تامین آب ویژه واحدهای صنعتی باید از طریق راهکارهای مناسب از جمله استفاده از پسآب در دستور کار باشد.

هاشمی بیان کرد: پیگیری، بررسی و تسریع در  روند اجرایی مصوبات عمرانی و اقتصادی سفر ریاست محترم جمهور به استان در دستور کار قرار داشته‌ باشد.

۹۲ درصد از واحدهای فعال استان سمنان صنایع کوچک است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در این نشست بیان کرد: حدود ۹۲ درصد از واحدهای فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.

محمدرضا باقری گفت: یک هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان فعالیت دارند.

وی افزود: ۲۱ پتانسیل خوشه‌ای در استان سمنان با هدف حمایت از کسب و کارهای خرد و متوسط  شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: براساس رویکرد عالیترین مقام عالی استان سمنان مبنی بر توسعه متوازن، حمایت از تمامی کسب و کارهای تولیدمحور  مانند خوشه فرش و دستبافته، مبلمان، پسته و شیرمال در استان فعالیت دارد.

باقری بیان کرد: در سه ماه ابتدایی امسال ۷۵ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش شرکت به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار شد.

انتهای پیام/

نوشته مدیران در امور مربوط به تولید تسهیلگر باشند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: