به گزارش خبرنگار مرآت، سید علی مرتضی نژاد شهردار سمنان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به پروژه پل روزیه گفت: ۱۸۳ روز تا افتتاح این پروژه باقی است که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته و تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار سمنان در ادامه اظهار کرد: قرار است ۹۵۰ واحد واحد مسکونی در شهرک روزیه ساخته شود که با وجود این پل مشکل ترافیک در این محدوده را می کاهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری سمنان جلساتی با مشاور فنی این پل دارد و در صورت متقاعد شدن اعضای شورای اسلامی شهر سمنان روند عملیاتی احداث این پل با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مرتضی نژاد با اشاره به افتتاح ۴۵ پروژه در هفته دولت بیان کرد: اگر پروژه ای در این هفته به هر دلیلی افتتاح نشود؛ قطعا در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شهردار سمنان بهره برداری از جاده سیلو را یکی از پروژه های مهم در هفته دولت عنوان کرد و گفت: این جاده ۲ کیلومتر و ۳۰۰ است که در حال حاضر جدول گذاری در حال انجام است و آسفالت این جاده هم بزودی انجام می شود و بحث تأمین روشنایی این جاده اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استارت پل خیرآباد نیز زده خواهد شد، افزود: با راه آهن نیز صحبت هایی انجام شد تا دهانه آن را اضافه کند و این کار در حال انام است.

مرتضی نژاد درخصوص فیبرهای نوری مختص شهرداری اظهار کرد: شهرداری در هر محدوده ای که کار عمرانی دارد فیبرهای نوری را انجام می دهد و در حال حاضر ۲ کیلومتر و ۵۰۰ متر فیبرنوری خریداری کرده است.

شهردار سمنان با اشاره به هزینه ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی پروژه های عمرانی شهرداری طی سالجاری گفت: هزینه عمرانی ۴ماهه آخرسال ۱۴۰۰ حددا ۱۲۸ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه از بودجه سال گذشته فقط ۳۷۰ میلیارد تومان آن محقق شد، اظهار کرد:  بودجه امسال با ۲ ماه تاخیر ابلاغ شد که تلاشمان بر این است تا آخر سال بودجه محقق شود.

مرتضی نژاد با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۸۴۵ میلیارد تومان است که برای سمنان این مبلغ بسیار کم است گفت: درآمد به دست آمده از ابتدای سال تا کنون ۱۲۷ میلیارد تومان بوده است و قول می دهیم که کل بودجه را تا پایان سال جاری به ثمر برسانیم.

مرتضی نژاد همچنین تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۰ میلیارد تومان طلب پیمانکاران را پرداخت کرده ایم.

شهردار سمنان با بیان اینکه وصول درآمد پایدار شهرداری از دیگر اموری است که در این مجموعه با جدیت دنبال می شود گفت: تا این امر محقق نشود کار اقتصادی و عمرانی و ساخت و ساز جدید شهری در سمنان اتفاق نمی افتد؛ بنابراین این درآمد باید حتما وصول شود.

شهردار سمنان با اشاره به طلب ۲۲۰ میلیارد تومانی شهرداری سمنان از ادارات این شهر تا پایان سال ۱۳۸۸ گفت: در حال به روزرسانی این موضوع هستیم که اداره ورزش و جوانان با ۷۵ میلیارد تومان بدهی در صدر قرار دارد.

شهردار سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۵۱۷ پرسنل در شهرداری مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: ۳۱ نفر از پرسنل بازنشسته و تصویه حساب کردند و تا تعیین تکلیف اداری نشوند نیز فردی به اداره اضافه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: به کارگیری افراد به سفارش و با پارتی بازی خودداری می کنم و تحت هیچ شرایطی در حال حاضر قصد اضافه کردن نیروی انسانی به مجموعه شهرداری سمنان را نداریم.

مرتضی نژاد با بیان اینکه تعیین تکلیف تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران با جدیت در دستور کار قرار دارد، افزود: ۱۳۹ پرونده مربوط به خانواده ایثارگران هستند که می توانستند از قانون توسعه استفاده کنند و جذبشان اتفاق بیوفتد که فعلا باید تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری سمنان از سال ۱۳۹۴ تا پایان سال گذشته مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای دوربین های سطح شهر سمنان هزینه کرده است گفت: این بدین معناست که هر ساله بیش از یک میلیارد تومان در این بخش هزینه می شود.

شهردار سمنان با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته شهرداری سمنان ۲ میلیارد و ۸۰۰ تومان برای دوربین های سطح شهر سمنان هزینه کرده است گفت: در حال حاضر هشت دوربین تردد، ۶ دوربین سطح تخلف و ۴۳ دوربین پایش تصویر در سطح شهر سمنان وجود دارد.

مرتضی نژاد با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ تا به امروز ۲۶ نقطه حادثه خیز از سوی شورای ترافیک به شهرداری سمنان اعلام شده است که ۲۲ نقطه از این تعداد رفع نقص شده است، اظهار کرد: ۴۰ نقطه مستعد حادثه خیز در سطح شهر سمنان وجود داشته است که شهرداری سمنان نسبت به رفع آن اقدام کرده است.

وی با اشاره به خریداری نردبان ۳۲ متری آتشنشانی، گفت: قرار داد نوشته شده و در دهه فجر وارد کشور می شود و تحویل شهرداری خواهد شد.

شهردار سمنان درخصوص تسویه خانه فاضلاب شهری اظهار کرد: قرار داد این پروژه در سال ۹۹ بسته شد و کار عملیاتی آن نیز از مهر سال گذشته آغاز شد.

مرتضی نژاد تصریح کرد: ۱۱ کیلیومتر از این فاضلاب را آبفا و ۷ کیلومتر نیز توسط شهرداری ساخته شده است.

وی از فعالیت اتوبوس مختص ویلچری ها خبر داد و گفت: به زودی این اتوبوس در سطح شهر به صورت رایگان فعالیت خواهد کرد.

شهردار با اشاره به پیاده راه فرهنگی امام گفت: این پروژه کلاف سردرگم و پیچیده ای است که اظهار نظر درباره آن بر این مشکلات اضافه می کند.

وی با اشاره به اینکه تکالیفی که شورای ترافیک بر عهده شهرداری گذاشته بود، انجام شده است، گفت: تحت هیچ شرایطی این پروژه را حتی به صورت موقت از پیمانکار تحویل نگرفته ایم.

مرتضی نژاد همچنین تصریح کرد: بازسازی موزاییک فرش های پیاده راه امام نیز برعهده پیمانکار مربوطه است.

شهردرا سمنان با اشاره به نیمه کاره بودن پارک بانوان افزود: قسمتی از پارک سیمرغ را در سال قبل به عنوان پارک بانوان در نظر گرفتند که هنوز تکمیل نیست و به دنبال پیمانکار هستیم.

وی اظهار کرد: پارک ریحانه النبی در باهنر را تا قبل از تکمیل شدن این پروژه برای بانوان آماده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نوشته جاده سیلو ۱۸۳ روزدیگر افتتاح می شود/ تحویل پیاده راه امام در انتظار حسن انجام کار اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: