به گزارش مرآت؛ حجت‌الاسلام عباس امینی خطیب جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه  با بیان اینکه دشمنان بر این باورند که کاربرد این ماهواره فقط نظامی و امنیتی است، افزود: این ماهواره در حوزه‌های کشاورزی، آب و هوایی، اقلیمی، مدیریت بحران، نظامی و امنیتی کاربرد دارد.

وی ساخت و ارسال ماهواره به فضا را یکی از عوامل پیشرفت در دهه‌های آینده خواند و اظهار داشت: کشورهایی که در این زمینه پیشرفت نکنند باید وابسته به دیگر کشورهای انحصارطلب شوند.

امام جمعه شاهرود همگرایی با سایر کشورهای همسو و غیرمتخاصم را ضروری خواند و تصریح کرد: ماهواره ایرانی خیام از قزاقستان و از پایگاهی که در اجاره روسیه است پرتاب شد که این امر مورد پسند غربگرایان واقع نشد.

امینی با اشاره به اینکه مجالس عزادارای در دهه اول محرم بعد از ۲ سال در شهرستان شاهرود با شکوه برگزار شد، افزود: عزاداری در حسینیه، تکیه، مسجد و موکب‌ها باید با رعایت اخلاق و احترام به حقوق مردم برگزار شود و موجبات آزردگی برخی دیگر را فراهم نکند.

وی با بیان اینکه مسوولان هیئت‌ها مراقبت کنند که با سد معبر مدیون دیگران نشوند، ابراز داشت: به خاطر مستحب موکد عزاداری نباید وقت مردم را حتی برای یک دقیقه تلف کرد، این کار حرام است.

خطیب جمعه شاهرود به برگزاری آیین‌های عزاداری در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: به مانند سال‌های گذشته دشمنان نسبت به حضور عاشوراییان در نیجریه، افغانستان و بحرین واکنش‌های منفی داشتند و محدودیت‌هایی برای عزاداران ایجاد کردند.

امینی با بیان اینکه این برخوردها و کینه‌ها نشان از حضور موثر عاشوراییان است، افزود: حضور عاشورایی مخصوص ملت ایران نیست و هر کسی که دلداده اهل بیت(ع) است هزینه آن را پرداخت می‌کند.

وی به نبرد سه روزه غزه اشاره کرد و گفت: این نبرد نشان داد رژیم جعلی صهیونیستی با وجود گنبد آهنین و حمایت‌های غرب نتوانست تاب آورد و با میانجی‌گری کشور مصر تسلیم شد.

امام جمعه شاهرود در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه باید برای تولید و تأمین آب پایدار شهرستان شاهرود مسوولان کشور، استان سمنان و شهرستان هر چه زودتر تدبیر کنند، افزود: اکنون این شهرستان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد که بخشی از این کمبود از طریق قنات و حفر چاه‌هایی به عمق ۳۰۰ متر تأمین می‌شود.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه حفر چاه هنر نیست، ابراز داشت: روزی ذخیره آب این چاه ها که برای نسل آینده است به پایان خواهد رسید.

وی مشارکت دولت در راه اندازی شبکه فاضلاب شهری را ضروری خواند و گفت: استحصال فاضلاب برای استفاده در بخش صنعت و کشاورزی موجب اشتغالزایی جوانان می‌شود.

امینی راه اندازی فرودگاه بین المللی شاهرود را موجب توسعه و پیشرفت شهرستان برشمرد و ابراز داشت: کشاورزان و دامداران این شهر، شهرستان‌های اطراف و حتی استان‌های همجوار می‌توانند با استفاده از این فرودگاه محصولات خود را به طور مستقیم به کشورهای دیگر صادر کرده تا منفعت این کار به جیب دلالان نرود.

امام جمعه شاهرود از مردم خواست مدیریت مصرف و صرفه جویی در آب، برق و حامل‌های انرژی را در همه روزهای سال مد نظر داشته باشند تا آسایش برای همگان تامین گردد.

ایرنا

انتهای پیام/

نوشته ساخت و پرتاب ماهواره به فضا از عوامل پیشرفت در آینده است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: