به گزارش مرآت؛  سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در دیدار با اعضای ستاد جشنواره پسته دامغان در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان، به اهمیت برگزاری جشنواره پسته اشاره کرد و افزود: معرفی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌ پسته دامغان باید از طریق برنامه هایی همچون جشنواره پسته، با یک‌ نگاه فرااستانی در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری در این حوزه با توجه به ظرفیت‌های موجود در بحث کشت پسته به دور از توسعه سطح زیر کشت باید در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: فرآوری از دیگر مولفه های موثر در بحث توجه به حوزه پسته و افزایش ارزش افزوده برای کشاورزان‌ است.

وی بیان کرد: صنایع تبدیلی مختلف و متعددی می تواند از طریق پسته و سایر متعلقات مرتبط با آن در شهرستان دامغان راه اندازی شود.

استاندار سمنان گفت: در راستای حمایت از پسته دامغان، آمادگی‌ برای‌ پرداخت تسهیلات ویژه سرمایه گذاری در این حوزه از محل تبصره ۱۸ و مصوبات اقتصادی سفر ریاست جمهوری به استان وجود دارد.

مراکز عرضه پسته دامغان ۴۰۰ درصد رشد داشت دبیر نهمین جشنواره ملی پسته دامغان در این نشست بیان کرد: طی سال‌های گذشته و معرفی بهتر پسته دامغان در سطح ملی، مراکز عرضه پسته بالغ بر ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

رضا زارع زاده اضافه کرد: حدود ۱۳۰ مرکز فرآوری پسته در دامغان موجود است و سردخانه نگهداری پسته با قابلیت نگهداری کیفیت مطلوب به مدت سه سال در دامغان احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری در دامغان با برگزاری جشنواره پسته و تبلیغات صورت گرفته، بالغ بر ۳۰۰ درصد افزایش داشته است که ظرفیت بیش از این نیز وجود دارد.

زارع زاده افزود: ثبت ملی و جهانی پسته با تلاش مسوولان صورت گرفت و ثبت این‌جشنواره نیز به نام‌ دامغان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: اقدام‌های علمی در راستای فرآوری پسته در دستور کار است که‌ با حمایت مسئولان و ورود بخش خصوصی شاهد ارزش افزوده مطلوبی برای این‌ محصول در دامغان‌ خواهیم بود.

گفتنی است، جشنواره‌ پسته دامغان در مهرماه امسال به مدت ۳ روز برگزار خواهد شد.

ایرنا

انتهای پیام/

نوشته پسته دامغان برند ارزشمند حوزه کشاورزی استان است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: