به گزارش خبرنگار مرآت؛ حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه  که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات شهید بسطامی سپاه استان سمنان برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: واقعه عاشورا نشان دهنده تقابل حیات طیبه در برابر یک حیات شیطانی است که در بالاترین حد خود به تصویر کشیده شد و همانطور که حضرت زینب در این واقعه بیان فرمو دند برای یاران امام حسین (ع)  و خود حضرت جز زیبایی و ربوبیت چیز دیگری نبود.

فرمانده سپاه استان سمنان در ادامه دو درس بزرگ از واقعه ی عاشورا اشاره و بیان کرد: ولایتمداری وتبعیت از ولی و جاری بودن در طول تاریخ از مهمترین اتفاقات و درس های واقعه عاشورا است و تازمانیکه حق و باطل وجود دارند این تقابل نیز برقرار است.

وی همچنین تاکید کرد که باید در این واقعه جایگاه خودمان را نیز بیابیم تا بفهمیم در کدام جبهه قرار داریم و این نکته را نیزبدانیم کسانیکه سکوت کردند و به جبهه حق یاری ندادند نیز در گروه و جبهه باطل هستند و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

وی فرهنگ عاشورایی را عامل حفظ بقای نظام جمهوری اسلامی تاکنون دانست و بیان کرد: به برکت این فرهنگ و پای کاربودن مردم تاکنون از چالش های پیشروی نظام و انقلاب عبور کردیم و در حال حاضر نظام اسلامی در بهترین شرایط خود در طول سال های پس از انقلاب است.

بنا به گفته دامغانی پیروزی های نظام اسلامی ایران یک امر خیالپردازانه نیست و از واقعیت میدانی و به اعتراف خود غربی ها نشات می گیرد.

این مقام مسئول قدرت آمریکا و اسرائیل را در آستانه فروپاشی دانست و ابراز کرد: امروز آمریکا و اسرائیل نه برای گسترش خود بلکه برای بقای خود تلاش می کنند و این موضوع به اعتراف خود اندیشکده های آنها نیز رسیده است.

وی فرار مفتضحانه سربازان آمریکایی را از افغانستان،و حضور بدون دستاورد بایدن را در منطقه خاورمیانه و عدم موفقیت اسرائیل در غزه را از عوامل نشان دهنده در آستانه افول بودن این استعمارگران دانست.

دامغانی افزود:دولت سیزدهم به دنبال جراحی اقتصادی و کوتاه‌کردن دست باندهای اخلال‌گر در نظام اقتصادی است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها طی ۲ سال آینده اقتصاد کشور به پویایی در حد انتظار خواهد رسید و مشکلات حل خواهد شد.

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: برخی افراد سودجو طی سال‌های گذشته که مردم دچار فشار اقتصادی بودند به دنبال منفعت بودند و دولت سیزدهم کوتاه‌کردن دست این افراد و  از بین بردن رانت‌ها را با جراحی اقتصادی دنبال می‌کند.

وی خاطر نشان کرد:  دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته به دنبال ضربه به  کشور هستند و فرهنگ عاشورایی و قدرت ایمان و اعتقاد رمز پیروزی کشور در خنثی‌سازی دسیسه دشمنان در طی این سال‌ها است‌.

وی اذعان کرد: مردم کشور ما پیام صبر و استقاومت و سرخم نکردن در برابر دشمنان را به خوبی از واقعه ی عاشورا دریافت کردند و فشار های اقتصادی را به خوبی متحمل شدند و با شکوه حضور خود در عزاداری های ماه محرم نشان دادند که همچنان پای فرهنگ عاشورایی نظام و انقلاب ایستاده اند.

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمن در جنگ رسانه ای و اطلاعاتی با ما قرار دارد و به دنبال بازی با افکار عمومی و ناکارآمد نشان دادن نظام است که می بایست رسانه ها در جهت اقناع افکار عمومی گام های موثری بردارند.

رسانه عاشورایی باید دارای شاخصه های انقلابی گری و هدایت گری باشد

حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی نیز در این نشست با بیان اینکه امروز قدرت رسانه و عملیات روانی جزء ابزار قدرت کشور ها محسوب می شود، گفت: رسانه های انقلابی در داخل کشور می بایست با تاکید بر توحید و رسالت انسانی و مبانی دینی و اخلاقی در مسیر درست حرکت کرده و با دشمن تقابل کنند.

حجت الاسلام دیباجی در ادامه افزود: دشمن با بهره گیری از سلطه رسانه ای و تبدیل شک به یقین و جابه جاکردن مرزهای واقعیت اهداف خود را پیش برده و ضعف ها را می پوشاند، به طوریکه برخی افراد تحت تاثیر رسانه های غربی تصور می کردند دوران رضا شاه دوران قدرت ایران بوده است.

وی شاخصه های  رسانه های انقلابی را مسئولیت پذیری ،هدایت گری ، انقلابی گری و ترویج امربه معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد نفاق و دو دستگی بین مردم و رهبرای جامعه اسلامی است و باید زحمات دولت انقلابی بیان شود و همه برای حمایت از دولت انقلابی رسانه شویم.

حجت الاسلام دیباجی در نهایت اذعان کرد: دشمنان در ۲ عرصه اقتصادی و رسانه در تلاش هستند به کشور ضربه بزنند و رسانه در این کارزار سربازان جنگ رسانه‌ای هستند و باید آرمان‌های انقلاب اسلامی را در جامعه بیش از پیش تبیین کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نوشته فرهنگ عاشورا؛ عامل حفظ انقلاب است/ پیروزی های مقتدرانه ایران اسلامی واقعیتی میدانی است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: