به گزارش مرآت؛، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در استان سمنان طی ۲۴ ساعت پیش رو، شاهد رشد ابرها خواهیم بود و شامگاه امروز دمای هوا نیز اندکی کاهش پیدا خواهد کرد بنابراین هواشناسی استان سمنان هشدار زرد را در برخی نقاط مرتفع استان صادر کرده است.

در ساعات بعد از ظهر و شب پیش رو، در برخی نقاط استان سمنان به ویژه ارتفاعات و نواحی شمالی رگبار و رعد و برق را شاهد خواهیم بود همچنین هواشناسی استان سمنان اعلام کرده که باد شدید و گرد و خاک و احتمال سیلاب‌های نقطه‌ای از دیگر ویژگی‌های این سامانه کم فشار حاکم بر استان خواهد بود.

گرد و غبار وارد استان سمنان شد

امروز تمام هشت شهرستان استان سمنان آسمان را نیمه ابری آغاز کردند و وزش باد در تمام استان سمنان به وقوع پیوسته است پیش بینی هواشناسی همچنین نشان می‌دهد که شرایط تداوم نیز پیدا کرده و با رگبار و رعد برق همراه خواهد شد. برای مرکز استان سمنان طی امروز و فردا رگبار، گرد و غبار، تند باد و احتمال بروز سیلاب پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای ۲۴ ساعت آتی درجه بالای صفر خواهد بود.

در شاهرود رطوبت بالا رفته و ابرها آسمان را پوشانده‌اند برای این شهرستان وزش باد و رگبار پراکنده گزارش شده و در ارتفاعات وقوع سیلاب مورد هشدار جدی قرار گرفته است سرعت وزش باد هم اکنون هفت کیلومتر بر ساعت است اما طی ساعات آتی میزان باد شدید تر خواهد شد.

برای شاهرود آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی باد و گرد و خاک پیش بینی شده و بیشینه و کمینه دمای هوای امروز ۳۴ و ۲۲ درجه بالای صفر پیش بینی شده و وضعیت مشابهی در دامغان نیز وجود خواهد داشت با این تفاوت که سرعت وزش باد در دامغان بیشتر است و احتمال سیلاب در شمال این شهرستان وجود دارد. هواشناسی همچنین از مردم خواسته که در ارتفاعات و نزدیکی رودخانه‌ها اسکان و اقامت موقت نداشته باشند چرا که خطر بسیار زیادی دارد.

رگبار شدید و احتمال سیلاب

در میامی هم آسمان نیمه ابری است و احتمال بروز سیلاب طی ساعات آتی در پی بروز رگبار شدید و وزش باد، وجود دارد هواشناسی برای این شهرستان نیز هشدار زرد را صادر کرده است بیشینه و کمینه دمای هوای میامی ۳۵ و ۲۳ درجه بالای صفر اعلام می‌شود.

هشدار زرد هواشناسی در گرمسار و آرادان نیز به دلیل تداوم سامانه بارشی صادر شده است خیزش گرد و خاک ناشی از وزش باد شدید همچنین رگبار و سیلاب و احتمال بروز خسارات و شکستن شاخه درختان در کنار سقوط تابلوها تجهیزات از دیگر بخش‌های پیش بینی هواشناسی برای غرب استان سمنان است.

اثرات این سامانه ناپایدار جوی در مهدی شهر و شهمیرزاد نیز دیده می‌شود این سامانه با وزش باد شدید همراه می‌شود و احتمال بارش و سیلاب وجود دارد. بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار، آرادان و شهمیرزاد به ترتیب ۴۰ و ۲۷، ۴۰ و ۲۶ و همچنین ۳۱ و ۲۰ درجه بالای صفر اعلام شده است ضمناً باید گفت کالپوش و شهمیرزاد خنک‌ترین و گرمسار گرم‌ترین نقاط استان سمنان خواهند بود.

در نهایت باید گفت طی سه روز آتی شاهد بارش باران، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق همچنین گرد و خاک در استان سمنان خواهیم بود احتمال بروز سیلاب‌ها نیز در استان وجود دارد و مردم نباید در ارتفاعات و مصب رودخانه‌ها اسکان و اقامت داشته باشند.

نوشته رگبار و رعد و برق مهمان استان سمنان شد/ احتمال بروز سیلاب اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: