به گزارش مرآت، محسن احمدی ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به عزاداران و شهروندان شاهرودی، گفت: واقعه شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در فرهنگ و باورهای دینی، عظیم‌ترین آیین سوگواری و ماتم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداف عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) تنها خلاصه در اندوه و غم میان شیعیان نیست بلکه اهداف ارزشمندتری را در بر دارد، ابراز داشت: الگو پذیری از جریان عاشورا، تکریم ائمه و ارزش ها، رشد فضائل و کرامت‌های انسانی و الهی، پرورش روحیه شهادت طلبی و اثبات حقانیت نهضت حسینی بر ضد طاغوتیان و آشنا کردن مردم با ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) از مهمترین اهداف این عزاداری‌ها است.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه تمهیدات ویژه شهرداری برای ایام محرم انجام شده و شهر با شور و فضاسازی خاصی آماده عزاداری است، اظهار داشت: تمام نیروهای خدماتی شهرداری شاهرود آماده خدمت‌گزاری به عزاداران حسینی در این ایام هستند.

شهرداری شاهرود در فضا سازی شهری با نصب نمادهای ویژه محرم، نصب ۳۰ پرچم بزرگ و حدود ۲ هزار پرچم کوچک، همکاری با هیئت‌های مذهبی در راستای اجرای موکب‌های پذیرایی در سطح شهر و اجرای عزاداری، نظافت و شست و شوی مسجدها و تکایا، آماده‌باش نیروهای خدمات شهری و آتش نشانی در اجرای آیین‌های مذهبی عزاداران را همراهی می‌کنند.

ایرنا

انتهای پیام/

نوشته مدیریت شهری شاهرود برای برگزاری آیین‌های عزاداری حسینی آمادگی کامل دارد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: