به گزارش مرآت، مهدی قوشه‌ئی ضمن بیان اینکه ۳۳ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان سمنان مسدود شده است، گفت:۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز سال گذشته و سه حلقه چاه غیرمجاز امسال در استان سمنان شناسایی و مسدود شد.

وی بیان کرد: ۲۷ هزار مترمکعب آب در سال با مسدود شدن سه چاه غیر مجاز از ابتدای امسال تا کنون در استان سمنان صرفه‌جویی می‌شود.

قوشه‌ئی ادامه داد که با مسدود شدن ۳۰ حلقه چاه آب کشاورزی در سال گذشته ۲۰۰ هزار مترمکعب آب در استان سمنان صرفه‌جویی شد.

وی تصریح کرد: بحران کم آبی تهدیدی جدی برای استان سمنان و کشور تلقی می شود و بر همین اساس، کارشناسان آب‌منطقه‌ای استان در حفاظت از منابع آب های سطحی و زیرزمینی با اهتمام ویژه با خاطیان این حوزه برخورد خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح احیا ء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با هدف حفاظت و صیانت از منابع آب، گفت : مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی ، نظارت دقیق گروه های گشت و بازرسی برای جلوگیری از برداشت های بی رویه از منابع آبی برای تحقق این راهبرد در دستور کار قرار دارد.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، افزایش غیرقانونی حفر چاه‌های غیرمجاز، علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران ناپذیر به منابع آبی و تشدید افت سفره های زیرزمینی، منجر به فرونشست زمین می‌شود.

به گزارش مرآت، میانگین بارش استان از ابتدای سال آبی تا کنون(مهر ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۱)  نسبت به مدت مشابه در بلندمدت ۴۹ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

نوشته ۳۳ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان سمنان مسدود شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: