حمید رضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه نظارت بر کشتار دام با اکیپ های سیار  و ثابت انجام می گیرد، گفت: به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه، تأمین امنیت غذایی و سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی، با حضور این اکیپ ها  که متشکل از ۲۰  دامپزشک، ۳۰ بازرس بهداشت گوشت و ۱۲  ناظر شرعی در سطح استان است، انجام خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: دام ناقل بیماری کریمه کنگو  فاقد علائم بالینی مشهود است و نهایتا دام مورد گزش کنه آلوده پس از دو الی سه روز تب به ناقل بیماری تبدیل خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به گروه های در معرض خطر بیماری تب کریمه کنگو اذعان کرد: عموماً دامداران، چوب داران، پرسنل دامپزشکی، دامپزشکان و سلاخ ها بیش از سایرین احتمال ابتلا به این بیماری را دارند، البته در صورت عدم رعایت ضوابط و توصیه های بهداشتی، سایر جوامع انسانی نیز در معرض آسیب ناشی از این ویروس هستند.

این مقام مسئول در ادامه با توصیه به هم استانی ها و خیرین مبنی بر تهیه دام زنده مورد نیاز خود از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی، درخواست کرد حتی الامکان از ذبح دام در معابر عمومی و تکایا خودداری کرده و ذبح دام خود را ترجیحاً در محل کشتارگاه و یا مکان های تعیین شده توسط شهرداری که دارای حداقل امکانات بهداشتی می باشند به انجام رسانده تا از هرگونه عواقب و تبعات بهداشتی ناشی از کشتار دام در شرایط بهداشتی جلوگیری شود.

وی در نهایت تصریح کرد: هم استانی ها می توانند ضمن تماس با اداره دامپزشکی محل سکونت خود و یا تماس با سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان از خدمات رایگان نظارت بهداشتی و شرعی اکیپ های دامپزشکی بر ذبح دام ها قربانی در ایام محرم بخصوص تاسوعا و عاشورای حسینی برخوردار شوند.

انتهای پیام/

نوشته نظارت ۳۰ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی در ماه محرم اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: