به گزارش مرآت؛ احسان منصور کیایی با اشاره به آماده‌باش راهداران استان سمنان در پی هشدار هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در راه‌های استان گفت: از روزهای سپری شده تا پایان وضعیت نارنجی، ۱۲ اکیپ راهداری در آماده‌باش کامل هستند که این اکیپ‌ها در قالب نیروهای راهدار و پشتیبانی، راننده سنگین و نیمه‌سنگین و سرپرستی آماده خدمات‌رسانی در زمان وقوع حوادث احتمالی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام محورهای شریانی استان اعم از سمنان-فیروزکوه محدوده گردنه بشم، شهمیرزاد-چاشم-خطیرکوه محدوده گردنه چاشم، شریف آباد-گرمسار محدوده چنداب و سمنان- مهدیشهر محدوده درجزین و تمام مسیر سرخه -آرادان و محورهای روستایی اعم از رامه، بهورد، افتر، اروانه، ایج، امامزاده عبدا…-جوین و حسن آباد کروس درگیر بارندگی و سیلاب بوده‌اندکه با تلاش شبانه روزی راهداران خدوم عملیات بازگشایی و پاکسازی مسیر انجام شده است و با حضور بیش از هفتاد راهدار در قالب اکیپ های راهداری عملیات مذکور تا پاکسازی کامل ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ضمن تشکر از استاندار جهادی و دلسوز اذعان داشت: استفاده از رهنمون ها و دستورات ایشان باعث شد کمترین خسارت را داشته باشیم و شاهد تکرار تجربه تلخ برخی استان‌ها در چند روز اخیر نباشیم.

منصور کیایی تصریح کرد: سطح محورهای مواصلاتی و خسارت دیده ناشی از وقوع سیلاب روزهای گذشته با فعال سازی اکیپ واکنش سریع و با استفاده از ۱۴ دستگاه لودر و ۶ دستگاه گریدر ریزش برداری، پاکسازی و بازگشایی شده است ولیکن با شروع مجدد نزولات جوی، بدلیل سیلابی شدن رودخانه ها، مسیل‌ها و آبراهه‌های شهری و روستایی آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان پیش‌بینی می شود که برای جلوگیری از این رخداد اکیپ های راهداری با تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین از جمله گریدر و لودر  در حال آماده باش مجدد هستند.

وی با اشاره به خسارت ۶۴ میلیارد ریالی به راه‌های اصلی و فرعی استان سمنان، افزود: متاسفانه سیلاب و آبگرفتگی باعث وارد آمدن انسداد های مقطعی و خساراتی به راه‌های شریانی، اصلی و بزرگراهی و ابنیه فنی اطراف منطقه سیل‌زده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: به منظور کاهش خسارات ناشی از رخداد سیلاب ضروریست شهروندان، کشاورزان و دامداران محترم از استقرار، سکونت و هر گونه فعالیت و تردد غیر ضرور در روزهای بارانی در بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها، تاسیسات آبی و همچنین مناطق سیل گیر اجتناب کنند و هم استانی‌های محترم نسبت به حذف موانع و اعیانی‌های مزاحم در مسیر عبور سیلاب همکاری لازم را بعمل آورند.

منصور کیایی در پایان با تقدیر از نیروهای خدوم راهداری، پلیس راه، هلال احمر و دیگر نیروهای خدمات‌رسان گفت: از مردم درخواست می‌شود حدالمقدور از سفر غیر ضرور بپرهیزند و در صورت سفر و مواجه با سیل خونسردی خود را حفظ و به نیروهای خدمات‌رسان اعتماد کنند تا آنها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازگشایی مسیرهای تردد اقدام کنند. زیرا که بدون‌شک درگیری خادمین مردم با حواشی باعث کندشدن فعالیت آنها شده و روند خدمات‌رسانی را کند می‌کند.

انتهای پیام/

نوشته بازگشایی و پاکسازی جاده‌های استان سمنان با تلاش شبانه روزی راهداران اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: