محسن طاهریان،مدیر کل انتقال خون استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت از اجرای پویش “ایثار حسینی ، اهدای خون آگاهانه” همزمان با فرارسیدن ماه محرم خبرداد و گفت: : به مناسبت شروع ماه محرم پویش حسینی نذر خون در استان سمنان از روز اول ماه محرم تا پایان ماه صفر راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اجرای پویش نذر خون و ایجاد فرصتی برای کمک به بیماران نیازمند به عنوان سنتی نیکو، افزود: متقاضیان برای شرکت در این پویش و امر خدا پسندانه می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

طاهریان همچنین تصریح کرد: عزاداران حضرت سید الشهدا (ع) می‌توانند با اهدای خون خود با عنوان نذر، نجات دهنده جان بیماران نیازمندی باشند که در این روزها به دلیل کمبود پلاکت چشم انتظار هم‌نوعان خود هستند.

مدیر کل انتقال خون استان سمنان از مراجعه ۱۱ هزار و ۷۷۹ نفر در ۴ ماهه ابتدایی سالجاری به پایگاههای انتقال خون خبرداد و گفت: از این تعداد ۹هزار و ۷۸۵ واحد موفق به اهدای خون شدند.

این مقام مسئول از تهیه ۹۹ واحد پلاکت فریزیس در ۴ ماهه سالجاری خبرداد که نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

بنا به گفته طاهریان ۹۸۶ نفر برای اولین بار اهدای خون داشته اند که نسبت به سال گذشته تقریبا ۱۵ درصد افزایش اهدای خون را داشته ایم.

وی همچنین از مشارکت ۵۷۴ نفری بانوان در ۴ ماهه سالجاری خبرداد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا هیچ تغییری نداشته است و افزود: این میزان مشارکت بانوان مطلوب نیست و انتظار می‌رود رسانه‌ها با تلاش بیش از پیش در زمینه فرهنگ‌سازی و ترغیب بانوان به اهدای خون نقش ایفا کنند.

بنا به گفته طاهریان همزمان با شیوع پیک هفتم کرونا و افزایش دمای هوا مراجعه جهت اهدای خون کاهش یافته که می طلبد مردم در این ایام  ودر کنار اهداکنندگان مستمر علی الخصوص گروهای منفی اهدای خون را  جهت کمک به  نیازمندان در دستور کار خود قرار داده ودر این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی در مورد وضعیت اهدای خون در شهرستان ها نیز ابراز کرد: وضعیت اهدای خون در شهرستان ها تقریبا مشابه سال گذشته است اما در شهرستان دامغان با کاهش مراجعه مواجهه بوده ایم.

انتهای پیام/

نوشته اجرای پویش “ایثار حسینی ، اهدای خون آگاهانه” همزمان با ماه محرم/ لزوم جلب مشارکت بیشتر بانوان در اهدای خون اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: