به گزارش مرآت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرا رسیدن ایام مصیبت اهل بیت (ع) و عزاداری بر سیدالشهدا سلام الله علیه را به همه دوستداران اهل بیت تسلیت عرض می کنم.

وی در ادامه افزود: اگر کسی می خواهد مردم ایران را بشناسد و واقعیت دینداری این مردم را درک کند امروز به پهنه ایران اسلامی نگاه کند که با وجود تنوع خرده فرهنگ‌ها و سبک‌های گوناگون سوگواری چگونه غرق در عزاداری برای سید و سالار شهیدان است. ببینیم که چگونه این مردم مال و سلامتی و اعتبار و همه چیزشان را برای تعظیم شعائر به میدان می آورند. ببینیم چگونه جوانان این سرزمین میدان دار بزرگترین مجالس عزاداری می شوند و اخلاص و تدبیر را در مدیریت امور جمع می کنند، بدون اینکه مقام و منصبی یا توقعی در کار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خدا رحمت کند شهید سلیمانی را که این مردم را خوب شناخته بود و در یک کلام این تابلو پرشکوه را به تصویر کشید که «ما ملت امام حسینیم».

قالیباف خاطرنشان کرد: محرم و صفر هر سال فرصت بی نظیر گسترش معارف دین و جوشش عواطف دینی مردم است. هیچ کسی نمی‌تواند در این سرمایه بزرگ مردمی تردید کند، چرا که مثل انکار روز روشن است.

انتهای پیام/

نوشته محرم و صفر فرصت بی نظیر گسترش معارف دین است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: