عباسعلی طالب بیدختی مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) استان سمنان و نایب رئیس شورای شهر سمنان ضمن تشریح مراسم شیرخوارگان حسینی در استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی امسال روز ۱۴ مرداد ماه و مصادف با با هفتم ماه محرم با حضور مادران و فرزندان به ویژه شیرخوارگان برگزار خواهد شد.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) استان با اشاره به این که مجمع جهانی حضرت علی اصغر (عج) از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده است؛ بیان کرد: هم زمان با اولین جمعه محرم سال جاری  در ۷ هزار و ۵۰۰ نقطه از سراسر ایران و ۱۵۰۰ نقطه از ۴۵ کشور جهان مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.

عضو شورای شهر سمنان افزود: این مراسم همراه با برنامه سخنرانی، مدیحه سرایی، روضه خوانی و مراسم گهواره گردانی بوده و رأس ساعت ۱۰ صبح و هم زمان با همه مادران جهان، مادران استان سمنان با  قرائت نذرنامه شیرخوار خود را وقف یاری امام زمان (عج) خواهندکرد.

وی با اشاره به تهیه لباس برای شیرخوارانی که در مراسم حضور پیدا می کنند؛ ابراز داشت: در ورودی محل برگزاری مراسم، لباس مخصوص شیرخوارگان به مادران آن ها تقدیم می شود.

طالب بیدختی با بیان این که این مراسم رأس ساعت ۸ صبح در بیش از ۱۰۰ نقطه از استان سمنان برگزار می شود؛ یادآور شد: این مراسم در مصلی سمنان، حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دامغان، حسینیه حضرت مهدی(عج) مهدی شهر، تکیه حضرت علی اصغر (ع) سرخه، حسینیه اعظم میامی، تکیه حضرت ابوالفضل (ع) آرادان، مسجد حضرت ولیعصر شهمیرزاد، هیئت فاطمیه ایوانکی، مهدیه بسطام، حسینیه شاهزاده علی اکبر (ع) بیارجمند و در حسینیه ها و مساجد روستاهای سطح استان برگزار می شود.

به گزارش مرآت، محل برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در شاهرود و گرمسار تاکنون مشخص نشده است.

انتهای پیام/ز

نوشته مراسم شیرخوارگان حسینی در بیش از ۱۰۰ نقطه استان سمنان برگزار می شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: