به گزارش مرآت، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه شب با حضور در منزل زنده یاد حبیب الله صادقی ضمن ابراز همدردی با بیت آن مرحوم، برای آن زنده یاد از خداوند متعال طلب رحمت و مغفرت کرد.

وی فقدان استاد صادقی را برای جامعه فرهنگی و هنری بسیار سخت عنوان کرد و افزود: این رسم زندگی است باید راضی به رضای خداوند و آنچه برای بندگانش مقرر فرموده باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خلق آثار و مهارت بی نظیر در سبک های استاد فقید صادقی اشاره کرد و گفت: وی همواره در آثارش ایده داشت از این رو گنجینه ای از آثار هنری ارزشی، فاخر و ارزشمند را از خود بجای گذاشت که بدون تردید در حافظه تاریخی این مرزو بوم هم نامش و هم آثارش ثبت و به یادگار خواهد ماند.

اسماعیلی حسن وطن و مهین دوستی، انقلابی بودن و ماندن، شریفی، انسانیت، گذشت و… را از ویژگی های بارز این استاد فقید برشمرد و گفت: ایشان با رفتنش، کارنامه ای درخشان از خود بجای گذاشت و پاک، منزه و عاقبت بخیر رفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مرحوم صادقی تمام زندگی هنری خود را وقف و صرف خلق آثار درباره امام حسین(ع) و ائمه اطهار (ع) کرده بود، تاکید کرد: در مسیر متعالی اسلام، انقلاب، اهل بیت(ع) هیچ چیزی گم نمی شود؛ خوشا به حال استاد خوب راهی را رفت.
اسماعیلی با ذکر خاطره ای از همنشینی با استاد در چند وقت اخیر، به خلق اثری تصویری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی مرحوم صادقی اشاره کرد و گفت: ایشان همیشه تاکید داشت که این اثر در حسینیه جماران رونمایی شود.

عضو کابینه دولت مردمی همچنین به حضور مرحوم صادقی در بازدید ماه های اخیر رییس جمهور از نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به یادم دارم که برای خلق اثری به وی پیشنهاد مبلغی برای حق الزحمه شد، قبول نکرد حتی دربرابر اصرارهای حاضران، استاد فقید تاکید کرد: کار من دلی ست و در راه ائمه اطهار و خاندان پاک و مطهرشان هرگز پولی دریافت نمی کنم.

اسماعیلی گفت: هر چند فقدان استاد برای همگان به ویژه خانواده و اصحاب فرهنگ و هنر سخت است اما خداوند مقرر کرده و به راحتی با توفیقی که داشت به میهمانی خداوند متعال رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت مجدد رحلت استاد حبیب الله صادقی، به همکاران همراه خود از صندوق اعتباری هنر و مدیریت هنرهای تجسمی تاکید کرد تا طی هفته آینده مراسم یادبود بزرگ و باشکوهی برای استاد در تهران تدارک دیده شود.

همچنین از سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و  سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی خواست همه تلاش خود را برای برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری و دیگر آیین های یادبود برای استاد بکار بگیرند.

در ادامه این دیدار همسر مرحوم صادقی نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه حضور ایشان را مایه دلگرمی و آرامش و شکیبایی خانواده مرحوم در این داغ بزرگ عنوان کرد.

وی همچنین به ذکر خاطراتی از دوران همکاری مشترک هنری با استاد صادقی، زندگی شخصی با وی، اشاره به میزان و تعداد آثار تولیدی استاد و میزان و نحوه ارادتش به ائمه اطهار(ع) در تولید آثار و … پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه همچنین با قرائت فاتحه و ذکر حمد و صلوات به روح آن مرحوم، یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را سید مجید پور احمدی مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، نیرومند مشاور امور هنری، سهرابی مدیر کل هنرهای تجسمی و نیکنام حسینی پور مشاور عالی صندوق هنر پی را همراهی کردند.

حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش شناخته شده کشور که آثارش در بازتاب مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده بود، روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه در سن ۶۵ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

انتهای پیام/

نوشته نام مرحوم حبیب‌الله صادقی در تاریخ ثبت خواهد شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: