به گزارش مرآت، جعفر کاشانی، در در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۴۵۶ نفر بکارگمارده شده اند، گفت: از این تعداد ۲۶۹نفر مرد و ۱۸۷نفر زن بودند و ۳۴درصد دارای مهارت و ۶۶درصد فاقد مهارت هستند.

وی درصد تحقق اشتغال ایجاد شده توسط دستگاههای اجرایی استان را ۴۳درصد عنوان کرد و افزود: از تعداد یازده هزار و ۲۸۲ سهمیه تعهد اشتغال استان تا کنون ۴هزار و ۸۶۲شغل ایجاد ودرسامانه رصد ثبت گردیده است.

کاشانی با اشاره به کسب رتبه دوم استان در پایش اشتغال کشور گفت: پایش و صحت سنجی اشتغال کشور به سه روش پیامکی، تلفنی و میدانی به کمک سامانه سانار صورت می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۸۱۲ طرح تسهیلات اشتغال روستائی و عشایری به بانک های عامل ارسال شده که از این تعداد یک هزار و ۷۳۰طرح به مبلغ دو میلیون و ۹۷۰هزار و ۴۹۴میلیون ریال با اشتغالزایی سه هزار و ۳۶۶شغل پرداخت شده است.

کاشانی در گزارش مشاغل خانگی با اشاره به اینکه تا کنون ۸۷ و نه دهم درصد تسهیلات نسبت به سهمیه اعتباری پرداخت شده است، گفت: با پرداخت این تسهیلات نیز یک هزار و ۳۲۹ شغل ایجاد گردیده است.

وی افزود: نرخ تسهیلات مشاغل خانگی  ۴% و سقف تسهیلات برای اشخـاص مستقل تاسقف یک میلیـارد ریال و افراد پشتیبان نیز تاسقف ۲۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

نوشته حدود ۶ درصد نرخ بیکاری بهار امسال سمنان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: