به گزارش مرآت، محمد باقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان، ابراز داشت: ۶۰ هزار و ۹۱۲ تن گندم از کشاورزان نقاط مختلف استان از زمان برداشت تا کنون خرید تضمینی شد.

وی اضافه کرد که این مقدار خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: اکنون تمام مراکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان فعال است و تا پایان مدت برداشت گندم خرید ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۹ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان سمنان مشغول به خرید گندم از کشاورزان استان به نرخ تعیین شده دولت هستند.

منوچهری اضافه کرد: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان سمنان مربوط به شهرستان میامی با ۲۹ هزار و ۸۵۶ تن است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۶۳۰ تن دانه‌های روغنی مانند کلزا نیز تا پایان تیر امسال در استان سمنان خرید تضمینی شد و خرید همچنان تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، امسال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید با قیمت تضمینی ۱۰۵ هزار ریال خریداری می‌شود که با توجه به کیفیت گندم متوسط قیمت هر کیلوگرم گندم به بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش پیدا می‌کند.

۳۲ هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته است.

انتهای پیام/

نوشته امسال خرید تضمینی گندم در استان سمنان ۴۵ درصد افزایش یافت اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: