به گزارش مرآت، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری، تأکید کرد: متاسفانه شرایط کرونایی استان شرایط مناسبی نیست و باید برای برون رفت از این مرحله بصورت شبانه روزی تلاش شود.

وی تاکید کرد: همچنان استفاده از ماسک ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق دز تکمیلی واکسن، سه اصل مهم در جهت مقابله با این بیماری است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه کمیته اطلاع رسانی برنامه های خود را جهت اقناع سازی مردم و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی مجدد تهیه و در شبکه های استانی و فضای مجازی به اطلاع مردم برساند، یادآور شد: مراکز واکسیناسیون و شهرداری‌ها نیز با نصب بنر و توزیع بروشور مردم را به رعایت موارد بهداشتی ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در تمامی شهرستان های استان دوباره فعال شود، ابراز داشت: مسئولان آموزش و پرورش بمنظور تامین تهویه مناسب کلاسهای درس تلاش کنند تا دانش آموزان و فرهنگیان استان برای برگزاری کلاسهای تابستانی و همچنین بازگشایی مدارس با مشکل خاصی مواجه نباشند.

هاشمی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان برای نظارت سالنهای ورزشی در شهرها بر اساس رنگبندی اعلام شده اقدام کند.

وی افزود: لازم است تا نظارت همگانی از کلیه امور مرتبط با استان افزایش یافته و با متخلفین برخورد جدی صورت گیرد، تمامی دستگاههای اجرایی استان همانند گذشته موظف به مساعدت با کادر بهداشت و درمان دو دانشگاه علوم پزشکی استان هستند تا این‌ بیماری در سطح استان مدیریت شود.‌

وی تاکید کرد: لازم است عزیزانی که درگیر این بیماری می شوند حتما به مراکز درمانی مراجعه و مردم از خوددرمانی در منزل خودداری کنند و با مراجعه به مراکز درمانی در همان لحظات ابتدایی ابتلا، به روند بهبود خود کمک کنند.

هاشمی به فرمانداران شهرستانها دستور داد تا با کمک همه مسولین و همچنین همراهی مردم تلاش کنند تا شهرستانها هر چه سریعتر به وضعیت عادی رنگ‌بندی کرونایی بازگردند.

انتهای پیام/

نوشته مردم برای بهبود وضعیت، عادی‌ انگاری در برابر کرونا را کنار بگذارند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: