رضا فتحی روز شنبه در حاشیه نشست موسسه‌های قرآنی میامی  افزود: با پیگیری اتحادیه موسسه‌های قرآنی استان سیستم جامع اطلاعات قرآنی شامل قرآن آموزان، مربیان و فعالان قرآنی هر شهرستان سال آینده راه اندازی می‌شود.
وی تشکیل انجمن خیران قرآنی در شهرستان‌ها را ضروری خواند و اظهار داشت: برای اجرای مصوبات و تحقق برنامه‌های قرآنی نیازمند اعتبار هستیم که در این زمینه نقش خَیران بسیار موثر است.

فتحی راه اندازی هیأت‌های اندیشه ورز را در سطح استان سمنان مهم برشمرد و ابراز داشت: هیات‌های اندیشه ورز نقش بسزایی در تصمیم گیری و ارائه راهکارهای اساسی در بخش‌های مختلف قرآنی دارند.
رییس اتحادیه موسسه‌ها و تشکل‌های قرآنی استان سمنان، بیمه فعالان قرآنی را ضروری دانست و تصریح کرد: مربیان، مدیران و عوامل اجرایی قرآنی در سطح استان می‌توانند از طریق معرفی موسسه‌ها و اتحادیه‌های قرآنی نسبت به بیمه خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره ظرفیت قرآنی در دسترس نیست، افزود: ایجاد مرکز جمع‌آوری ظرفیت‌های قرآنی از جمله تعداد قاریان، حافظان، اساتید قرآنی و فعالان قرآنی ضرورت دارد.

به گفته وی، فعالیت‌های قرآنی در سطح استان توسط نهادهای فرهنگی باید توسعه و گسترش یابد.
یک اتحادیه، ۵۴ موسسه قرآنی ثبت شده در اداره ثبت اسناد و املاک و ۱۳۰ تشکل‌ قرآنی شامل دارالقرآن و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در سطح استان فعال است.

انتهای پیام/

نوشته بانک اطلاعات فعالان قرآنی استان سمنان ایجاد می‌شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: