به گزارش مرآت، بهزاد گلابیان رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان

روز شنبه به رسانه ها گفت: استان سمنان ۳۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی دارد که از این مقدار ۵۸ هزار هکتار گونه های پهن برگ است.

وی گفت: در اجرای طرح صیانت از جنگل های شمال ۲۴ هکتار از اراضی جنگلی مستعد در قالب پروژه های احیا و غنی سازی  جنگل و توسعه جنگل در سال گذشته جنگلکاری شد.

وی بیان کرد که ۵۸ هزار هکتار از جنگل های پهن برگ شمال استان سمنان در مناطق کالپوش شهرستان میامی، ابر و قطری شهرستان شاهرود، پشتکوه و خطیرکوه شهرستان مهدیشهر شامل ناحیه رویشی خزری می باشند.

گلابیان اظهار داشت :جنگلکاری های مذکور در مناطق رودبارک شهرستان مهدیشهر و ابر شهرستان شاهرود واقع است و به ترتیب در طرح صیانت از جنگل های شمال مساحت های ۹ و ۱۵ هکتار انجام شد همچنین از محل اعتبارات استانی ۱۰ هکتار از اراضی منطقه عبدل آباد شهرستان سرخه با گونه اکالیپتوس و ۲۰ هکتار نیز در شهرستان دامغان با گونه های ارس و زرشک نهالکاری شد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  اظهار امیدواری کرد: با رعایت قرق مناطق جنگلکاری شده و انجام به موقع عملیات آبیاری و مراقبت شاهد استقرار نهالکاری ها در سال ها آینده باشیم.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به این که توجه بیشتر به مدیریت منابع طبیعی و ظرفیت های مردمی از بروز بسیاری از مشکلات در عرصه های منابع طبیعی جلوگیری می کند، گفت: آتش سوزی بلای جان جنگل ها است.

وی تاکید کرد: جنگل ها و عرصه های جنگلی جزو ثروت های طبیعی هستند که هم برای نسل حاضر و نسل های آینده از اهمیت بسزائی برخوردار است و این ذخایر علاوه بر نقشی که در بهبود و سالم سازی محیط زیست دارد، باعث رونق اقتصادی، درآمد زایی و توسعه جوامع محلی و روستاها می شود که براین اساس حفظ و توسعه عرصه های منابع طبیعی یک وظیفه همگانی به شمار می رود.

گلابیان دیگر مشکلات حوزه جنگل و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: با توجه به کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها افزایش پیدا می کند.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، نقش بهره برداران از عرصه های منابع طبیعی را در جلوگیری از تخریب این عرصه ها مهم دانست و تصریح کرد : بهره برداران واقعی خود باید در حفظ و حراست از این عرصه ها کوشا باشند و برای جلوگیری از وقوع هر گونه تخریب و آتش سوزی راهکارهای پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

نوشته ۵۴ هکتار جنگل‌کاری در شاهرود و مهدیشهر انجام شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: