به گزارش مرآت؛ طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا و همچنین آمار به دست آمده از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود تمام هشت شهرستان استان سمنان از پیک جدید کرونا، تأثیر پذیرفته‌اند و این نشان می‌دهد که به اوج پیک هفتم بیماری کرونا نزدیک می‌شویم.

اعلام وضعیت بسیار پر خطر کرونایی در استان سمنان در صورتی انجام پذیرفته که دامغان برای اولین بار در سال جاری در وضعیت قرمز یا همان خطر جدی قرار گرفته است.

شهرستان‌های سمنان، شاهرود، مهدی‌شهر و سرخه در وضعیت نارنجی یا هشدار بسیار جدی قرار دارند و این نشان از افزایش شیوع ابتلای به کرونا به خصوص سویه جدید در بین مردم این شهرستان‌ها دارد.

افزایش شیوع کرونا اما وضعیت میامی را نیز تغییر داد به این ترتیب شهرستان‌های گرمسار و میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند که نوعی هشدار برای مردم این دو شهرستان نسبت به افزایش شیوع کرونا محسوب می‌شود.

شهرستان آرادان تنها نقطه در وضعیت آبی کرونایی استان سمنان محسوب می‌شود که البته این آبی بودن به معنای دوری از خطر نخواهد بود چرا که آمارها نشان می‌دهد به اوج شیوع پیک هفتم نزدیک می‌شویم و احتمال اینکه شرایط در آرادان تغییر کند نیز بسیار است.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها به خصوص در دهه ولایت و امامت و بازگشت حجاج موضوعی بود که مسئولان بسیار به آن تاکید داشتند اما متأسفانه نادیده گرفته شده است. همچنین واکسیناسیون به خصوص دز سوم و چهارم و تکمیل چهار دز چرخه دریافت واکسن، از دیگر نکات مهم در این ارتباط است.

انتهای پیام/

نوشته دامغان در وضعیت قرمز / ۴ شهرستان استان سمنان نارنجی شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: