به گزارش مرآت، محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان روز پنجشنبه با اشاره به عملیات بیابان زدایی و مقابله با پدیده گرد و غبار در مساحتی معادل ۲۰۰ هکتار از اراضی بیابانی حسین آباد ده نمک آرادان، به رسانه ها گفت: بنابر مطالعات انجام شده طرح مدیریت مناطق بیابانی که به منظور کنترل کانون های گرد و غبار در این منطقه و محافظت از خطوط راه آهن و جاده تهران- مشهد ،  برنامه نهالکاری در سطح ۲۰۰ هکتار در منطقه حسین آباد ده نمک به مرحله اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات نهال کاری با هدف بیابان زدایی، مقابله با پدیده گرد و غبار و کاهش آلودگی هوا در منطقه صورت می گیرد.

وی افزود: این برنامه  با هدف اقدام ملی مقابله با بیابان زایی، تعدیل اثرات خشکسالی و مقابله با آثار زیان بار گرد وغبار به مرحله اجرا درآمد که با این اقدام ضمن کنترل بخشی از گرد وغبار، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال در بین جوامع محلی و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فرهنگ منابع طبیعی فراهم می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان  ادامه داد: اقدام لازم برای آماده سازی عملیات نهالکاری از قبیل چاله زنی، کاشت نهال تاغ و آتریپلکس و آبیاری در سطح ۲۰۰ هکتار با کار فرمایی شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه حرم تا حرم به پیمانکاری شرکت مهر نگار کویر گرمسار انجام  شد.

انتهای پیام/

نوشته ۲۰۰ هکتار نهالکاری برای مراقبت از محور تهران- مشهد در آرادان انجام شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: