به گزارش مرآت، به نقل از رویترز، متا، مالک فیس‌بوک، روز سه‌شنبه در دادگاه فدرال منهتن، توسط شرکت متاکس به اتهام دزدیدن نام آن مورد شکایت قرار گرفت. متاکس (که تجربه‌های واقعیت مجازی همه جانبه‌ای را ایجاد می‌کند) به دادگاه گفت که پس از تغییر نام فیس‌بوک خرد شده و توانایی خودش را از دست داده است.

این شرکت، متا را به نقض علائم تجاری خودش متهم و از دادگاه درخواست کرد که این شرکت را از استفاده از نام و علامت تجاری «متا» برای کالاها و خدماتی که با متاکس همپوشانی دارند، منع کند و همچنین مقدار نامشخصی خسارت مالی درخواست کرد.

شرکت فیس‌بوک در اکتبر ۲۰۲۱ با معرفی متاورس گفت که می خواهد روی مفهوم جدیدی از دنیای دیجیتال به نام متاورس کار کند،‌ به همین دلیل نام و علامت تجاری خودش را تغییر داد.

جاستین بولونینو، بنیانگذار متاکس گفت که متا  نه تنها کسب‌ و کار ما را به خطر انداخته، بلکه کل صنعت و حقوق مالکیت معنوی طراحان و کسانی که به ما کمک کرده اند را نیز به خطر انداخته است. متا هنوز درباره این شکایت اظهار نظری نکرده است.

متاکس در دادخواست خودش گفت که درباره همکاری احتمالی با فیس بوک در سال ۲۰۱۷ مذاکره کرده و یکی از مدیران فیس بوک یکی از تجربیات متاکس در آن سال را شگفت انگیز عنوان کرده بود.

متاکس گفت تمرکز جدید متا روی متاورس و فناوری واقعیت افزوده و مجازی با کار این شرکت همپوشانی دارد. تغییر برند متا ما را از بازار خارج می‌کند و همین امر باعث شده که مردم به اشتباه تصور کنند این شرکت‌ها وابسته هستند.

انتهای پیام/

نوشته متا به جعل نام و نشان متهم شد! اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: