به گزارش مرآت، حسین شجاعی مدیرفروردگاه سمنان، روز پنجشنبه بیان کرد: فرودگاه سمنان پس از دریافت مرز هوایی به فرودگاه بین المللی تبدیل شد و ایجاد امکان سفر به عتبات عالیات و سفرهای داخلی از این فرودگاه در حال پیگیری و بررسی است.

وی با اشاره به سفر حج افزود: پروازهای حج از سوی شرکت های هواپیمایی منتخب و با شرایط و مقدمات متفاوتی انجام می شود و انجام پروازهای حج به وجود مرز هوایی فرودگاه ارتباطی ندارد.

مدیر فرودگاه سمنان با اشاره به طرحهای عمرانی این فرودگاه ادامه داد: ترمینال نخست فرودگاه سمنان با یکهزارمتر مربع زیربنا و ترمینال دوم با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت و یکهزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و نیز ساختمان هواشناسی تکمیل شده است.

شجاعی، وضعیت اعتبارات و تهیه تجهیزات و امکانات فرودگاه سمنان را مطلوب برشمرد و خاطرنشان کرد: تکمیل پایگاه سوخت در حال احداث و محوطه سازی از آخرین مراحل عمرانی فرودگاه سمنان است.

وی اضافه کرد: این فرودگاه در حال حاضر فعال و میزبان پروازهای نظامی و آموزشی با فعالیت ۹۰ نیروی اجرایی است.

مدیر فرودگاه سمنان یادآورشد: با توجه به امکانات مطلوب این فرودگاه با همکاری شرکت های هواپیمایی و بررسی شرایط، پروازهای داخلی و بین‌المللی آغاز می شود.

ساخت فرودگاه سمنان از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در کمتر از ۱۰ سال به فرودگاه بین المللی تبدیل شد. وسعت این مجموعه نیز از ۲۶۰ هکتار اکنون به ۳۷۰ هکتار افزایش یافته و دارای باند فرودگاهی به طول سه هزار و ۱۰۰ متر است.

انتهای پیام/

نوشته فرصت سفر به عتبات‌عالیات از فرودگاه سمنان در حال پیگیری است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: