به گزارش مرات؛ محسن طاهریان روز چهارشنبه ابراز داشت: ۹ هزار و ۲۱۳ نفر از ابتدای امسال تا پایان خرداد با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در استان سمنان خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان ادامه داد: ۵.۸ درصد اهداکنندگان خون در استان از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال زنان بودند.
وی با اشاره به مشارکت کم زنان در اهدای خون، ادامه داد: انتظار می‌رود زنان در این زمینه مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند.
طاهریان اضافه کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و  ضرورت دارد همه احساس مسئولیت کنیم، به فکر هموطنان چشم‌انتظار دریافت خون باشیم و زنجیره نیکی‌ها را قطع نکنیم.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان یادآور شد: مسوولان انتقال خون به اهداکنندگان همواره اطمینان می دهند که در مراکز اهدای خون برای پیشگیری از شیوع کووید۱۹  رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بالاترین سطح، انجام می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: افراد در مراجعه اول برای اهدای خون به وسیله پزشک ویزیت می‌شوند و اگر پزشک تشخیص دهد اهدای خون برای سلامت متقاضی مضر است، از اهدای خون فرد ممانعت می‌ شود.

طاهریان اظهار داشت: افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و پس از انجام معاینات و بررسی دقیق آزمایش‌های تجویز شده از سوی متخصصان و پزشکان مستقر در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان خاطرنشان کرد: چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان فعال است و متقاضیان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به این مراکز در نجات جان هم‌ نوعان خود مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، چهار پایگاه اهدای خون در استان سمنان از ساعت هشت صبح فعالیت را آغاز می‌کنند و خون‌گیری از متقاضیان تا ساعت ۱۳ ادامه دارد.

آزمایش‌هایی مانند هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری های مقاربتی از خون های اهدایی به عمل می‌آید و خون اهدایی برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته شهروندان استان سمنان هفت‌هزار و ۶۲۱ واحد خون اهدا کردند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: