به گزارش مرآت، امیر کرم زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، ابراز داشت: ۴۰ رویداد ملی و استانی تعریف شده برای توسعه صنعت گردشگری در استان سمنان در زمینه‌های مختلف مانند گردشگری و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه استان سمنان مهد عرفای شناخته شده و بزرگی چون شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی، و شیخ محمود مزدقانی است، ادامه داد: بزرگداشت عرفای استان سمنان از جمله رویدادهای تعریف شده به عنوان رویداد ملی است.

وی بیان کرد:  برگزاری تور رالی کویر تا جنگل، برگزاری جشنواره دشت شقایق کالپوش، برگزاری جشنواره رضاآباد، و برگزاری جشنواره ایل سنگسری، از دیگر رویدادهای تعریف شده برای توسعه گردشگری در استان سمنان است.

کرم‌زاده تصریح کرد: برای توسعه‌گردشگری باید تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و بخش خصوصی همراه و کمک‌حال اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باشند.

وی تصریح کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی و رونق گردشگری و صنایع‌دستی اولویت و رویکرد اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اظهار داشت: دولت سیزدهم با تخصیص اعتبار، اهتمام ویژه در مرمت و حفاظت از میراث‌فرهنگی، برای رونق گردشگری و صنایع‌دستی تلاش می‌کند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای ۱۱ بافت تاریخی، ۸۶۸ اثر تاریخی، طبیعی، ملموس و ناملموس ثبت ملی است که این میزان میراث فرهنگی ثبتی نشان از تمدن عمیق در این خطه است.

آیین گل غلتان نوزاد در دامغان، نذر سمنوپزان در سمنان، تهیه آب دعا در شاهرود، آیین‌های مرتبط با ازدواج در استان، نخل‌گردانی در مهدیشهر و شهمیرزاد از جمله میراث معنوی، جنگل‌های هیرکانی در اقیانوسی از ابر، درختان چنار چندصدساله، غار پنیر، آبشارهای بلند، تاسیسات نفت خوریان واقع در کویر خوریان و چشمه‌های آبگرم، از جمله میراث طبیعی ارزشمند استان سمنان در کنار بناها و محوطه‌های تاریخی چند صدساله، تنها گوشه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان است.

نوشته ۴۰ رویداد با رویکرد ملی و استانی برای توسعه گردشگری استان سمنان تعریف شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: