به گزارش مرآت،

آیت الله سید ابرهیم رئیسی در این نشست خبری  با تشکر از ابراز احساسات و لطف مردم استان کرمانشاه به خود، ابراز امیدواری کرد در آینده بتواند به تمام شهرهای استان سفر کند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و دیدارهای خود با نخبگان، فعالین اقتصادی،مدیران و عموم مردم، اظهار کرد: استان کرمانشاه مشکلاتی دارد که اشتغال مهمترین آن‌هاست.

رییس اجرایی کشور با  بیان اینکه اشتغال دغدغه جدی ماست، افزود: ما در این سفر بیشترین اعتبارات را به اشتغال اختصاص دادیم و ۱۱ طرح در این زمینه تصویب شد.

وی بیکاری را مهمترین نگرانی خود در رابطه با استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: برای رفع بیکاری، به پیشنهاد استاندار کرمانشاه یک قرارگاه ایجاد می‌شود که توسط معاونت اجرایی و استاندار کرمانشاه امور آن پیگیری خواهد شد که هدف عمده آن فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل سطح استان و رفع موانع آن‌هاست.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: از نخبگان استان خواستیم رفع بیکاری را مهمترین مسأله خود قرار دهند و امیدوارم این مشکل حل شود.

دکتر رئیسی کارهای زیربنایی همچون  تکمیل راه‌های مواصلاتی را دیگر مسأله مهم استان دانست و گفت: استان کرمانشاه  به خاطر مجاورت با کشور عراق می‌تواند مرکزیت صادراتی داشته باشد و لازمه آن راه ایمن اعم از جاده و راه‌آهن است.

وی با اشاره به وجود ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه، گفت: کرمانشاه قطب کشاورزی منطقه است و خرید تضمینی محصولات و مهمتر از آن ایجاد صنایع تبدیلی، ایجاد ارزش افزوده و  عدم خام فروشی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی آبرسانی به شهرها و تکمیل سدهای ناقص، تکمیل راه آهن کرمانشاه-همدان، تکمیل بزرگراه اسلام‌آبادغرب-قصرشیرین، تکمیل آزادراه کرمانشاه، چهارخطه کردن مسیر بیستون-سنقر و رفع نقاط حادثه خیز استان برای  سفر امن و سلامت مردم و همچنین تکمیل و نوسازی مدارس، احداث مدارس جدید و جایگزینی مدارس کانکسی با مدارس جدید و نیز ساخت  خوابگاه‌های دانشجویی و تکمیل بیمارستان‌های اسلام‌آبادغرب، روانسر، دالاهو و بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه را برخی دیگر از مصوبات سفر خود به استان کرمانشاه اعلام کرد.

رئیس  جمهور ضمن بیان اینکه در سفر وی به استان ۲۰۰ طرح به تصویب رسیده است،گفت: معاونت اجرایی رئیس جمهور و  استاندار مأمور پیگیری این مصوبات هستند، همچنین رسانه‌ها می‌توانند در این راستا کمک به سزایی داشته باشند.

وی با اشاره به رشد اقتصادی ۵ درصدی سال قبل، اعلام کرد: برای امسال رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدفگذاری کرده‌ایم.

رئیسی بیان داشت: رشد نقدینگی،  پایه پولی قابل کنترل است و ضمنا به دنبال مهار تورم  و کنترل هزینه‌ها و درآمدهای دولت هستیم.

وی تأکید کرد: اگر نظام بانکی منضبط شود در عدم خلق پول و کنترل نقدینگی مؤثر است.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود در این نشست خبری در باره تکمیل راه آهن  کرمانشاه-خسروی،گفت: این خط راه آهن ضرورت بالایی دارد و نسبت به سایر طرح‌های استان اعتبار بیشتری طلب می‌کند، لذا برای تأمین منابع آن باید از منابع  و طرق مختلف استفاده کنیم  به همین خاطر تأمین اعتبار آن در این سفر میسر نشد اما کارهای مربوط به چگونگی تأمین اعتبار آن فعال شد.

انتهای پیام/

نوشته امسال رشد ۸ درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: