به گزارش مرآت، آیین بزرگداشت روز خبرنگار اهالی رسانه شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر و سرخه در یک واحد تولیدی در شهمیرزاد برگزار شد و اقشار مختلف خبرنگاران و مسوولان در آن حضور داشتند تا شبی به یادماندنی رقم بخورد.

تقدیر از فعالان و پیشکسوتان خبری، بحث درباره مشکلات کار خبرنگاری، ضرورت همکاری مسوولان با اهالی رسانه، برخی مسایل حیاتی برای کار خبر، ضرورتها و آسیبهای کار در فضای مجازی، حواشی حقوقی کار خبری و مسایل معیشتی و اقتصادی، برخی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

خبرنگاران و نقش تقویت اعتماد عمومی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: افزودن اعتماد عمومی مردم و اجتناب از هم نوا شدن با دشمن در کار خبرنگاری اهمیت دارد یعنی هر مطلب راستی را در صورت ایجاد فصا برای سوءاستفاده دشمن نگوییم.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار اهالی رسانه شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر و سرخه در کارخانه آریا ترانسفو واقع در شهرک صنعتی شهمیرزاد بیان کرد: رسانه در موضوع غدیر بسیار اهمیت دارد زیرا همه روایات معصومین توسط گزارشگران آن زمان به ما رسیده است.

وی افزود: در غدیر، نبی اکرم (ص) به خبرنگاران و حاضران آن زمان فرمود همه شما که در اینجا حضور دارید، این حدیث را به گوش غایبان برسانید تا روز قیامت، یعنی همه ما هم وظیفه داریم رسانه غدیر باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: علامه امینی، از رسانه مکتوب استفاده کرد و ۲۰ جلد کتاب الغدیر را نوشت و در آن ۱۱۰ نفر از علمای اهل تسنن که حدیث غدیر را نقل کردند آورده است.

وی افزود: رسانه همیشه مهم بوده است و مهمترین جریان‌های تاریخ توسط رسانه به ما رسیده است.

مطیعی افزود: امام علی(ع) فرمود فاصله بین حق و باطل چهار انگشت، به اندازه فاصله بین گوش و چشم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: اصحاب رسانه حق گو باشند یعنی روایت آنچه دیدند حق است و آنچه شنیدند شاید حق نباشد.

روشنگری و آگاهی بخشی از مطالب مهم کارخبرنگاری است

مطیعی با بیان اینکه خبرنگاران نباید ابهام در گفتار داشته باشند گفت: امیدبخشی از مهمترین وظایف خبرنگاران است زیرا طبق گفتار مقام معظم رهبری، هرکه ناامید کند به سود دشمن کار کرده است.

وی افزود: نقد دلسوزانه و خوشبینانه و به دور از مچ‌گیری و انتقام جویی از وظایف مهم خبرنگاران است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: خبرنگاران حلقه وصل مطالبات مردم و مسئولان باشند و دلسوزانه صدای حقیقی مردم را به گوش مسئولان برسانند.

وی افزود: امانت‌داری در انتشار اخبار و اجتناب از کم و زیاد کردن سخنان در کار خبرنگاری بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مسئولان نیز با سعه صدر حرف‌ها و انتقادات خبرنگاران را بشنوند و نقدهای خیرخواهانه را بپذیرند و همچنین مشکلات معیشتی و خواسته های به حق آنان را در نظر داشته باشند.

اصحاب رسانه خط مقدم جهاد تبیین هستند

استاندار سمنان نیز در این آیین بیان کرد: امروز یکی از مولفه‌های امیدبخشی در جامعه خبرنگاران هستند.

سید محمدرضا هاشمی بیان کرد: در جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اصحاب تبیین و خط مقدم این جهاد، اصحاب رسانه و مطبوعات هستند.

وی افزود: اهالی رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که نکات برجسته و ظرفیت‌ها را به معنای واقعی برای امیدبخشی بیان می‌کنند و نقاط ضعف را با شفافیت می‌گویند و مدیران نیز مکلف به رفع این نقاط ضعف هستند.

استاندار سمنان گفت: تولید سریع و بادقت خبر جامع، صحیح و شفاف از مهمترین ویژگی‌های کار خبرنگاری است.

هاشمی بیان کرد: روشنگری و آگاهی بخشی از وظایف ذاتی خبرنگاران است.

استاندار سمنان گفت: دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه تلاش می‌کند و اصحاب رسانه با ایجاد اعتماد این تلاش را خنثی می‌کنند.

۵۲ درصد از فعالان رسانه‌ای استان سمنان بانوان هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز گفت: استان سمنان از نظر شاخص رسانه‌ای رتبه ۱۰ کشور را دارد و ۵۲ درصد از فعالان رسانه‌ای این استان بانوان هستند.

فرشید فلاح بیان کرد: این چالش وجود دارد که برخی افراد که در طول سال در مجامع خبرنگاری حضور ندارند، در این محافل دیده می‌شوند از این رو سامانه جامع رسانه‌ای کشور راه اندازی شد و زین پس مرجع تشخیص فعالیت خبرنگاران است.

وی افزود: لازم است همه خبرنگاران عضو این سامانه شوند و اطلاعات این سامانه به روز شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: استان سمنان ۲۷۰ خبرنگار دارد که ۱۰۱ نفر از آنان عضو خانه مطبوعات هستند و لازم است باقی نیز عضو خانه مطبوعات شوند.

انتهای پیام/

نوشته رسالت خبرنگاران در تقویت اعتماد عمومی تا جهاد تبیین اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: