به گزارش مرآت، حجت الاسلام رضی پارسامنش اظهار کرد: در راستای اجرای بخشنامه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و به منظور دستیابی آسان و سریع خانواده زندانیان به خدمات قابل ارائه، در سالن‌های ملاقات زندان‌های این شهرستان میز خدمت راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، خدمات مورد نیاز احصاء می‌شود، اظهار داشت: درخواست‌ و مشکلات خانواده زندانیان تا جای ممکن در دفاتر میز خدمت رفع شده و یا راهنمایی‌های لازم برای ارجاع به سایر قسمت‌ها صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود ادامه داد: در میز خدمت زندان خدماتی از جمله مشاوره خانواده، پاسخ به استعلام‌های کیفری و پرونده‌ای، نوبت‌دهی و اعطای ملاقات‌های کابینی حضوری و ویژه، وصول و پیگیری ابلاغیه‌ها و احکام مرخصی و آزادی، نوبت‌دهی و تنظیم برنامه ملاقات خانواده‌ها با مسوولان ارشد زندان و همچنین وصول امانات و وجوه واریزی به حساب زندانیان انجام می‌شود.

پارسا منش ابراز داشت: میز خدمت در زندان‌ها هرماه یکبار مورد ارزیابی قرار گرفته و ضمن رفع نواقص احتمالی دامنه فعالیت‌های آن گسترده‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دیدار بدون واسطه و همگانی مسوولان قضایی با قشرهای مختلف زمینه‌ساز افزایش و ارتقای آگاهی و دانش حقوقی مردم و همچنین موجب حل بسیاری از مشکلات است، افزود: پیشگیری از وقوع جرم با تعامل همه بخش‌های حاکمیتی از یک سو و آحاد مردم از سوی دیگر محقق می‌شود.

به گفته وی، تعامل و همکاری بیشتر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ایی در پیشگیری از وقوع جرم و کشف جرایم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، خردادماه امسال در پی بازدید مسوولان دادگستری استان سمنان و هیأت قضایی شهرستان از زندان شاهرود، ۹ زندانی مشمول تخفیف شناخته و آزاد شدند.

انتهای پیام/

نوشته میز خدمت در زندان شاهرود راه‌اندازی شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: