به گزارش مرآت، محمد بهرامی فرماندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ایجاد ۸۸۳ فرصت شغلی را در سامانه رصد اشتغال  از ابتدای فروردین تا اواسط تیر امسال ثبت کرده‌اند.

وی ادامه داد که اکنون ۳۷.۱۳ درصد تعهد اشتغال شهرستان سمنان با اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی مانند اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بیشترین سهم در تعهد اشتغالزایی در شهرستان سمنان دارند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های شغلی جدید براساس اجرای برنامه های اشتغالزایی سمنان در حوزه های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق های بیمه ای، فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و همچنین اشتغال بخش دولتی است.

وی اضافه کرد: تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بازار نقشی مهم در اشتغالزایی دارد که این راهبرد در سمنان به منظور رفع معضل بیکاری پیگیری می شود.

وی یادآور شد: تقویت فرهنگ سازی در بخش آموزش های مهارتی بسیار مهم و ضروری است که باید توسعه و گسترش این آموزش ‌ها به صورت ویژه دنبال شود.

فرماندار سمنان بیان داشت: نخبه ترین افراد در جامعه باید به سمت هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش تمایل پیدا کنند و در همین راستا تقویت و فرهنگ سازی فراگیر آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نوشته ایجاد ۲ هزار و ۳۷۸ فرصت شغلی در سمنان هدفگذاری شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: