امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌ وگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اهداف جو بایدن در سفر اضطراری به منطقه غرب آسیا عنوان کرد: پس از جنگ اوکراین و افزایش شدید قیمت انرژی و به خصوص بنزین در آمریکا، جو بایدن با سفر به عربستان در صدد اقناع دولت سعودی به افزایش تولید و عرضه انرژی است تا بدین طریق از قیمت حامل های انرژی بکاهد. البته با توجه صحبت های اخیر ماکرون در خصوص محدودیت توان تولیدی عربستان و عمارات، تردیدهایی در خصوص این گمانه زنی وجود دارد.

این کارشناس مسائل آمریکا یکی دیگر از اهداف آمریکا را ایجاد صف بندی و اجماع سازی بر ضد ایران در منطقه غرب آسیا عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به بی نتیجه بودن مذاکرات هسته ای تاکنون و عدم بازگشت آمریکا به برجام، بایدن با سفر به فلسطین اشغالی و عربستان در حال برگزاری نمایش وحدت میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به عنوان بزرگترین مخالفان برجام در منطقه غرب آسیا است.

وی افزود: آمریکا با برگزاری این نمایش وحدت درصدد است تا با تبلیغات گسترده ضمن منزوی نشان دادن ایران، فشار سیاسی و روانی خود را بر تهران بیشتر کند تا هر چه سریع تر به یک مصالحه با ایران دست پیدا کند.

ابوالفتح از استحکام بخشیدن به پیمان عبرانی منعقد شده میان بحرین و امارات با اسرائیل در زمان ترامپ، به عنوان هدف دیگر بایدن از سفر اضطراری خود به منطقه غرب آسیا نام برد.

این کارشناس مسائل آمریکا در ادامه ابراز کرد: به نظر می رسد آمریکا از این طریق قصد دارد تا عربستان را نیز به مسیری که بحرین و امارات رفته اند؛ سوق دهد و روابط سیاسی و دیپلماتیک فعالی میان عربستان و رژیم صهیونیستی برقرار شود.

انتهای پیام/ز

نوشته احیای پروژه های شکست خورده آمریکا هدف سفر بایدن به غرب آسیا اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: